به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اشتباه در ايجاد انگيزه

: : :

 

eshtebah_dar_ijade_angize

 

در سراسر دنيا مديران زيادي يك اشتباه بزرگ مرتكب مي شوند. و اين اشتباه آنقدر در عملكردشان تاثير منفي دارد كه مي تواند يكسازمان و افراد شاغل در آن را از پيشرفت، بهبود و رسيدن به موفقيت بازي دارد. خوب بايد بگويم اين اشتباهي است كه تقريباً همه مديران مرتكب مي شوند و فقط تعداد كمي توانسته اند اين پارادوكس را حل كنند و يك سازمان پيشرو را رهبري كنند.

 

براي روشن شدن مطلب، بحث را با يك مثال ادامه مي دهيم. تصور كنيد يك آشپزخانه بزرگ با انواع مواد خام و همه جور امكانات پخت و پز در اختيار شماست. و با اين امكانات مي توانيد هر غذايي را آماده كنيد. و فقط بايد دست به كار شويد.

 

حال فرض كنيد همه غذاها را به يك روش مشخص تهيه مي كنيد. روش كار شما براساس آماده كردن يك ساندويچ همبرگر است. حال اگر با همين روش بخواهيد بستني درست كنيد چه مي شود؟ اگر بستني را بپزيد چه اتفاقي مي افتد؟

 

بزرگترين اشتباه مديريت

 

واضح است كه آماده كردن اگر مواد آنرا مانند همبرگر در اجاق قرار دهيد چه اتفاقي مي افتد. ما نمي توانيم با همه مواد غذايي به يك شيوه رفتار كنيم. آنها با هم تفاوت دارند و براي اين كه بهترين نتيجه را از كار خود ببريد بايد فنون و روش هاي متفاوتي استفاده كنيد.

 

بزرگترين و دردناكترين اشتباه مديريت واضح است: مديران زيادي با همه كارمندان خود به يك شيوه رفتار مي كنند و مي خواهند در افراد مختلف با رفتارها، نيازها و احساسات گوناگون به يك روش ايجاد انگيزه كنند.

 

درست مثل اين كه بستني را داخل اجاق بگذاريد تا آماده شود. بنابراين مديري كه مي خواهد همه كارمندان خود را با يك روش ساده تهييج كند شكست خواهد خورد.

 

واكنش افراد مختلف در برابر يك مشوق يا يك امتياز كه از طرف شما ارائه مي شود متفاوت است بعضي خوشحال مي شوند، بعضي هيجان زده مي شوند، به برخي احساس كسالت دست مي دهد و همين رفتار برخي را عصباني مي كند. البته شايد فكر كنيد آنها چنين حقي ندارند پس در اين صورت لياقت سرپرستي را نداريد. مي بخشيد كه اين قدر رك و بي پرده صحبت مي كنم چون مديريت يعني رهبري يك سازمان و افراد شاغل در آن و اين گونه تفكرات به راحتي سازمان شما را به سراشيبي سقوط مي كشاند.

 

اين وظيفه شماست كه كشف كنيد هر يك از اعضاي تيم تان با چه عملي تشويق و دلگرم مي شود تا كار خود را به بهترين نحو انجام دهد. و آنچه كه آنها را دلسرد مي كند چيست؟ البته همه اينها به زمان و تلاش شما نياز دارد. اما نتيجه آن به حركت در آمدن افرادي است كه كارمندان شما را دلگرم مي كنند و بهترين ها را براي شما و براي تيم شما به ارمغان مي آورند.

 

به خاطر داشته باشيد ممكن است شما با يك پاداش نقدي يا يك لوح تقدير به كار و تلاش بشتر ترغيب شويد ولي اين دليل نمي شود تمام اعضاي تيم شما هم احساسات مشابه داشته باشند. به حرف هاي افراد زيردست خود گوش دهيد. آنچه آنها را دلگرم مي كند كشف كنيد، به خاطر بسپاريد و از آن استفاده كنيد. شما با مجموعه متنوعي از افراد سروكار داريد. و به كار گرفتن آنچه گفته شد به شما كمك خواهد كرد تا مجموعه اي از افراد موفق را در سازمان خود به كار گيريد.

 

 

 

منبع: altenay.com


 

 

 

گروه تلگرامی بازار چاپ