به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

چرا برش لیزری؟

: : :

 

laser

 

برش لیزری تکنولوژی است که در آن با لیزر مواد مختلف را با دقت زیاد ،سرعت بالا و با قدرت زیادی برش می دهد. به دلیل قطر کم لیزر، برش لیزری برش بسیار دقیقی بوده و هیچ گونه خطایی ندارد. در اغلب موارد، تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد نوع جنس ماده است، زیرا سطح برخی مواد پس از برش لیزر کمی می سوزد. بهتر است بیشتر در مورد خصوصیات برش لیزر بدانید.

 

تقریبا می توان روی اکثر فلزات برش لیزری انجام داد، فلزاتی مانند فولاد، آهن و آلومینیوم بیشترین کاربرد را در برش لیزری دارند. مواد دیگری که می توان روی آنها برش لیزر انجام داد شامل چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک است. در مقایسه با روشهای مشابه برش مانند دای کات، برش لیزری برای مواد کوچک مناسب تر است . مزیت اصلی برش لیزری نسبت به سایر روش ها انرژی متمرکز شده آن است که قطر کانونی کوچکی داشته و همچنین سرعت زیادی نیز دارد، از این رو این برش ظرافت بسیار بالایی دارد.

 

مزیت دیگر برش لیزری نسبت به روش مکانیکی، کار راحت تر با آن است و پس از برش لبه ها را خراب نکرده و علاوه بر برش مستقیم، می تواند این کار را به صورت منحنی نیز انجام دهد. علاوه بر این موارد ، برش لیزری دقت بسیار بالایی داشته و با وجود کمی سوزاندن، به کل کار ضربه نمی زند. برخی مواد به دلیل خصوصیاتشان تنها باید توسط برش لیزری برش بخورند، مثلا برای برش شیشه، لیزر از هر دستگاه دیگری بهتر آنرا برش می زند و شیشه را نمیشکند .

 

دستگاه برش لیزری

 

با برش لیزر می توان انواع طرح های دقیق را بر روی انواع فلزات، پلاستک، چوب و دیگر مواد انجام داد. دستگاه برش لیزری با دقت بسیار بالاو امکان بریدن طرح های پیچیده عمل برش را انجام می دهد. در دستگاه برش لیزری با استفاده از گازی که معمولا دی اکسید کربن است لیزر تولید می شود، لیزر در تیوپ لیزر عقب و جلو رفته و پس از تقویت شدن از روزنه ی تیوپ لیزر خارج شده و توسط لنز به نقطه ی مورد نظر ما می تابد و برش صورت می پذیرد.

 

در روند معمولی اشعه ای که دستگاه برش لیزری استفاده می کند 1.5 میلی متر طول و حدود یک تا دو هزار وات انرژی دارد که با چنین قدرتی می تواند هر ماده ای را ذوب کرد و یا برش داد، اما به دلیل اینکه هر چه اشعه بیشتر در ماده نفوذ کند انرژی اش کمتر می شود، محدوده برش دستگاه برش لیزری 20 میلی متر است. دستگاه برش لیزری این تکنولوژی را با استفاده از نرم افزار CAM/CAD (در کامپیوتر CAM به معنی طراحی با کمک کامپیوتر و CAD به معنی عملیات با کمک کامپیوتر است) انجام داده و فایل را برش می دهد.

 

دستگاه برش لیزری کمک شایانی در تبدیل کاردستی به کار ماشینی داشته و کار انسانها را از انجم کاردستی به طراحی تصاویر و طرح های پیچیده تر سوق داده است.

 

لیزری که دستگاه برش لیزری ساطع می کند از فوتون تشکیل شده که توسط برخی مواد مانند آلومینیوم و آلیاژ مس منعکس می شود. این مواد علاوه بر انعکاس لیزر رسانای گرمایی نیز هستند و گرما را درسطح خود پخش می کنند، به این دلیل بخ کار رفته در دستگاه برش لیزری آلیاژ کربن و فولاد است. این مواد گرمای کمی جذب کرده و لیزر به خوبی در محل مورد نظر منعکس می شود. لیزر مورد استفاده در دستگاه برش لیزری قطر یک میلی متر دارد .

 

 

 

منبع: noorafareen.ir


 

 

 

گروه تلگرامی بازار چاپ