به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاهش 20 درصدی برای شرکت در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران

: : :

 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی صبح امروز شنبه 11 آذر با حضور مسئولان اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگرافان و در محل مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی تهران برگزار شد.

 

kaheshe_20_sherkat_dar_namayeshgahe_chape_91_tehran


در ابتدای این برنامه علی فاضلی رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران در سخنانی ضمن اشاره به نگرانی‌هایی که در دست‌اندرکاران صنعت چاپ و نشر در ماه‌های اخیر به وجود آمده است، به ابتکار این مجمع برای برگزاری جلسات مشترک میان مسئولان صنوف مختلف و مسئولان امر از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

وی گفت: پیش از این فاصله‌ای میان اصناف و دولتمردان ایجاد شده بود که خوشبختانه با همفکری و اشتراک مساعی این فاصله به حداقل رسیده و اعتماد از دست رفته، دوباره به دست آمده است.

فاضلی همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف را در عرصه چاپ و نشر با همکاری تنگاتنگ با اهالی خود صنف، از تصمیم‌های خوب گرفته شده در این جلسات عنوان کرد و ادامه داد: مسئولیت حدود 30 تا 40 درصد نمایشگاه‌های سال 91 که تاکنون برگزار شده‌اند یا برای برگزاری آنها تا پایان سال برنامه‌ریزی شده، خودِ صنوف هستند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران همچنین از برگزاری یک نشست بزرگ هم‌اندیشی میان وزیر صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های نشر در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه، احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران و عضو ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی از برگزاری این دوره از نمایشگاه از 29 آذر تا 2 دیماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

وی افزود: در نمایشگاه امسال علاوه بر حدود 300 شرکت داخلی که در 418 مترمربع از فضای نمایشگاه مستقر خواهند شد،41 شرکت خارجی هم - به صورت مستقیم یا واگذاری نمایندگی به نماینده‌هایشان در ایران - حضور دارند که آنها هم در 705 مترمربع از فضای نمایشگاه مستقر می‌شوند.

ابوالحسنی در عین حال با یادآوری اینکه «سال گذشته تعداد شرکت‌های خارجی بیشتر از امسال بوده و مساحت فضایی که در آن مستقر شده‌اند بود 1835 مترمربع است» گفت: شرکت‌های خارجی معمولاً در روزهای آخر حضورشان را در نمایشگاه قطعی می‌کنند و مطمئن هستیم متراژی که به آنها اختصاص خواهد یافت، از 1000 مترمربع بیشتر خواهد شد.

به گفته این عضو ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، شرکت‌های خارجی امسال از کشورهایی مانند ترکیه، سوئیس، چین، کره جنوبی، گرجستان و هند هستند.

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران همچنین در پاسخ به سئوالی درباره میزان حمایت دولت از واحدهای لیتوگرافی در سالی که به نام تولید ملی نامگذاری شده است، نسبت به این مسئله ابراز تاسف و تاکید کرد: با روند کنونی که شاهد آن هستید، باید بگویم که در سال تولید ملی بزرگ‌ترین ضربه به واحدهای تولیدی از جمله لیتوگرافان وارد شده است.

در این نشست خبری، همچنین حسین میرمیری، مدیرعامل شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران و یکی دیگر از اعضای ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی - که سال گذشته به عنوان مدیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران فعالیت می‌کرد - در پاسخ به سئوالی درباره علت اعلام نشدن عملکرد و خروجی آن نمایشگاه، گفت: ما بعد از پایان نمایشگاه هجدهم آمار بازدیدکنندگان و عملکرد آن نمایشگاه را در اختیار مسئولان اتحادیه‌های مربوطه قرار دادیم و چیز غیرشفافی در این خصوص وجود ندارد.

وی همچنین به تاثیرپذیری نمایشگاه امسال از مشکلات ارز اشاره کرد و با این حال تاکید کرد: شاید بتوان گفت 80 درصد این مشکلات به بانک‌ها برمی‌گردد و بخش کمی از آن مربوط به نوسانات ارزی است؛ به این معنی که کشورهای دیگر خارجی هم برای حضور در دوره نوزدهم نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی اعلام آمادگی کرده بودند اما چون امکان حواله مبالغ مربوط به غرفه برایشان وجود نداشت، از حضور در نمایشگاه انصراف دادند.

میرمیری در عین حال حضور چین و ترکیه را در نمایشگاه امسال پررنگ خواند و در پاسخ به یکی از خبرنگاران که از نبود برنامه‌ریزی برای برگزاری شایسته این نمایشگاه انتقاد کرد، یادآور شد: بخشی از مشکلات به محل برگزاری برمی‌گردد.

این عضو ستاد برگزاری  نوزدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در توضیح بیشتر این نکته تاکید کرد: موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران 190 یورو به علاوه 5 درصد ارزش افزوده که مجموعاً 205 یورو خواهد شد، برای حضور هر شرکت خارجی در نمایشگاه مطالبه کرده و ستاد برگزاری ناچار است از هزینه‌های خود بکاهد تا شاهد حضور تعداد بیشتری از شرکت‌ها باشیم.

وی همچنین گفت: با این حال متاسفانه استقبال خوبی از سوی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه به عمل نیامده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391