به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اندرخم بررسی مجوز معافیت حقوق گمرکی ماشین آلات چاپ

: : :

 

 

اندرخم بررسی مجوز معافیت حقوق گمرکی ماشین آلات چاپ

 

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر چاپ و نشر با حضور کارشناسان و اعضا اتاق اصناف درباره واگذاری مجوز معافیت حقوق گمرکی ماشین آلات چاپ به اصناف و اتحادیه های مرتبط مذاکره کردند.

 

به گزارش بازار چاپ ، مجید سامی معاون دفتر ضمن بیان این مطلب که روند واگذاری مجوز ماشین آلات چاپ به وزارت صنعت، نیازمند تمهیداتی در حوزه معافیت حقوق گمرکی است اظهار کرد: ورود ماشین آلات چاپ به کشور با توجه به موافقت نامه وزارت متبوع با وزارت صمت از معافیت حقوق گمرکی برای چاپخانه داران برخوردار بوده است.

 

پس از واگذاری مجوز ماشین آلات چاپ در سال ١٣٩٦، این مجوز به صورت موقت در دفتر چاپ و نشر انجام شده است و از آنجا که سیاست وزارت متبوع بر این است که امور غیرحاکمیتی به اصناف و اتحادیه ها واگذار شود، تمهیدات لازم برای این امر با حضور آقای گُل گواهی، معاون تشکل ها و تنظیم مقررات صنفی، انجام و پیشنهاد شد با کسب موافقت نامه های تأسیسِ چاپخانه از وزارت متبوع، پروانه کسبِ موقت شش ماهه توسط صنف اعطا شود تا چاپخانه­ دار بتواند از معافیت حقوق گمرکی استفاده کند.

 

همچنین وی در ادامه در خصوص روند واگذاری (مجوزِ تأسیس چاپخانه ها به وزارت صنعت) ضمن بیان این مطلب که کارشناسان دفتر با سازمانهای مرتبط به صورت مرتب جلساتی داشته اند و روند آن در حال انجام است، اظهار کرد: این روند باید در هیئت دولت و سپس در مجلس محترم شورای اسلامی انجام شود که این اداره کل پیگیر تغییرات پیشنهادی وزارت متبوع در بند ١٦ ماده ٢ قانون اهداف و وظایف است. امید است در آینده نزدیک این تغییرات قانونی و به دنبال آن واگذاری تحقق یابد.

 

با تمام این گفته ها متاسفانه اهالی صنعت چاپ از زمان تغییر مسئولیت در دو وزارتخانه دچار آشفتگی و سردرگمی برای اخذ مجوزهای لازم هستند، موردی که باید آن را با وضعیت حاکم اقتصادی بر چاپخانه ها جمع کرد تا بزرگی مشکلات یک واحد تولیدی در بخش چاپ بیشتر نمایان گردد.

 

 

 

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

 

 


گروه تلگرامي بازار چاپ

تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397