به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صنعت چاپ در کرمانشاه مرده است

: : :

 

مدیر لیتوگرافی «سپهر» کرمانشاه گفت: «صنعت چاپ در کرمانشاه مرده است.»

sanaate_chap_dar_kermanshah_morde_ast_91

محمدحسین شفیع‌نیا، از لیتوگرافان استان کرمانشاه اظهار کرد: «همه کارهای کرمانشاه به تهران می‌رود. حتی نشریات داخلی استان نیز در همدان چاپ می‌شود. در صورتی که ما امکانات خوبی در این زمینه در استان داریم. هیچ کمکی هم از ادارات مربوطه صورت نمی‌گیرد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است و به گونه‌ای صنعت چاپ در کرمانشاه مرده است.» وی افزود: «به دلیل قیمت‌های نامناسبی که مواد اولیه دارند، دوست نداریم و نمی‌توانیم کار کنیم. در گذشته اوضاع کمی بهتر از الان بود. اما الان هیچ کس حتی جرات نمی‌کند به فکر دایر کردن یک لیتوگرافی باشد.» مدیر لیتوگرافی «سپهر» در ادامه تاکید کرد: «اکثر کسانی که در استان چاپخانه دارند، پدرپیشه هستند. یعنی از طریق پدرشان به این صنعت روی آورده‌اند. با شرایطی که وجود دارد آنها هم ریسک نمی‌کنند که ماشین‌آلات جدید وارد کنند.»

شفیع‌نیا در مورد حمایت از صنعت چاپ گفت: «در مورد حمایت باید بگویم، هرگاه حرف از این کار صورت می‌گیرد، همه به فکر وام و تسهیلات می‌افتند و دوست دارند حمایت از این نوع باشد که من به این امر معتقد نیستم. چون اساس کار ایراد دارد و اگر این تسهیلات اعطا شده و دستگاه تهیه شود و کاری صورت نگیرد، بی‌فایده است.»

وی به تامین مواد اولیه اشاره و اظهار کرد: «مواد اولیه مورد استفاده خود را از تهران تهیه می‌کنیم. آن هم به این دلیل که بازار امروز دست آنهاست. مسئولان هم در این رابطه کمکی نمی‌کنند. در این صورت هر قیمتی که دوست داشته باشند به ما می‌دهند و ما مجبوریم این مواد را تهیه کنیم. به تازگی هم با نرخ ارز روز کار می‌کنند و حتی مقدار فروش‌شان هم کم است.» مدیر لیتوگرافی «سپهر» به وجود اتحادیه در استان اشاره کرد و افزود: «ما  زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران فعالیت می‌کنیم. کاری از دست اتحادیه بر نمی‌آید. چون قدرت اجرایی لازم را ندارد. اداره کل ارشاد هم آنطور که باید از این اتحادیه حمایت نمی‌کند.»

شفیع‌نیا با اشاره به عدم پیش‌بینی و کارشناسی در بازار امروز تاکید کرد: «کارشناسی نیست که بتواند درست کارشناسی کند. چون هیچ چیز ثبات ندارد و آینده این صنعت را به خطر می‌اندازد. تا تکلیف اقتصاد کشور روشن نشود، کار کارشناسی هم قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند.»

منبع: دو هفته نامه چاپخانه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391