به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

عباس رضایی از مشکلات صحافی ها در خراسان جنوبی می گوید

: : :

 

مدیر صحافی «خاطره» خراسان جنوبی گفت: از اطلاعات روز در صنعت چاپ بی‌بهره هستیم.

moshkelate_sahafiha_dar_khorasane_jonoobi_91

عباس رضایی درباره مشکلاتی که در استان خراسان رضوی در صحافی‌ها وجود دارد، گفت: به دلیل کمبود همکار در استان، از اطلاعات روز در صنعت خودمان بی‌بهره هستیم. اگر اطلاعاتی هم باشد، از طریق روزنامه و مجلات است. هر صحافی که در این استان فعالیت می‌کند از تجربیات چند ساله خود استفاده می‌کند.

وی در ادامه افزود: محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد بیشتر در زمینه تهیه ملزومات و نگهداری دستگاه‌هاست. برای یک سری از کارها هم باید به تهران یا مشهد برویم. نبود متخصص در این زمینه نیز از دیگر مشکلاتی است که ما در استان با آن روبه‌رو هستیم که البته در کیفیت کار ما تاثیر گذاشته است و نمی‌توانیم به مشتری کیفیت مطلوبی را ارایه دهیم. اگر بخواهیم که این سفارشات را به تهران بفرستیم، زمان‌بر است و هزینه‌های زیادی را نیز در پی خواهد داشت.

مدیر صحافی «خاطره» درباره ظرفیت‌های خراسان جنوبی در بخش صحافی اظهار داشت: به دلیل وجود دانشگاه‌ در استان،80 درصد کارهای ما مربوط به دانشجویان است و کارهایی که برای ادارات وجود دارد بسیار محدود است. تیراژهای بالا هم از طریق ادارات به شهرهای بزرگ ارسال می‌شود. رضایی گفت: ارسال تیراژهای بالا به شهرهای بزرگ به این علت است که امکانات کافی در استان وجود ندارد. حتی کتاب‌هایی که ناشران سفارش می‌دهند به شهرهای دیگر ارسال می‌شود و در خراسان جنوبی بسیار کم سفارش می‌دهند.

وی درباره گرانی کاغذ و تاثیر آن بر صحافی افزود: گرانی کاغذ، مقوا و گالینگور از پارسال کار ما را کساد کرده است. صحافان استان با اینکه قیمت مواد اولیه افزایش یافته است، با این حال با تعرفه سال 89 کار می‌کنند. این در حالی است که چاپخانه‌ها تعرفه‌هایشان تغییر کرده است. وقتی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند، به دنبال آن باید تعرفه‌ها نیز تغییر کنند.

مدیر صحافی «خاطره» در ادامه تاکید کرد: ما کاغذهایمان را از استان خودمان تامین می‌کنیم که این کاغذ‌ها عمدتا وارداتی هستند و آن هم به دلیل کیفیت خوب آنهاست. مقوا و گالینگور را هم از مشهد یا تهران تهیه می‌کنیم که از تولیدات داخلی هستند.

منبع: دو هفته نامه چاپخانه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391