به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اختصاص ۱۲۰ میلیون دلار ارز به واردات کاغذ

: : :

 

 

اختصاص ۱۲۰ میلیون دلار ارز به واردات کاغذ

 

یک مقام مسئول ازاختصاص۱۲۰میلیون دلار ارز با نرخ ۳۸۰۰تومان به واردکنندگان کاغذ خبر داد و گفت: یارانه ۴۰۰ تومانی مابه التفاوت دلار  ۴۲۰۰تومانی با ۳۸۰۰ تومانی به مصرف کنندگان کاغذ روزنامه اختصاص می یابد.

 

به گزارش بازار چاپ ، متاسفانه نوسانات نرخ ارز توانست بازار کاغذ را هم بر هم بریزد که البته بر این اساس دولت وعده داده تا ۱۲۰ میلیون دلار ارز را به وارد کنندگان کاغذ اختصاص دهد تا بتوانند بازار را کنترل کنند.

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: بر این اساس نرخ ارزی که برای این ۱۲۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده ۳۸۰۰ تومان است که در واقع به صورت مابه التفاوت به مصرف کننده نهایی داده می شود.

 

وی با تشریح وضعیت کنونی صادرات و تولید کاغذ خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران صادر کننده کاغذ بسته بندی به اروپا و به خصوص کشور انگلیس است که اگر چه این کشور استانداردهای سخت گیرانه ای دارد اما به هر حال واردات کاغذ را از ایران به دلیل کیفیت بالا انجام می دهد. بر این اساس حال صنعت کاغذ بسته بندی مساعدتر از سایر بخش های صنعت کاغذ است. ارزش صادرات صنعت کاغذ بسیار متفاوت است و ارقام متفاوتی در تنوع کالاهای صادراتی مطرح می شود اما باید گفت صادرات کاغذ تحریر نداریم و وارد کننده این کالا هستیم. اما در مواردی مانند کاغذ بسته بندی و کاغذ بهداشتی صادرات صورت می گیرد.سرانه مصرف کاغذ بسته بندی در ایران ۲۲ کیلوگرم است در حالی که متوسط مصرف جهان ۵۵ کیلو و در آمریکا حدود ۶۵۵ کیلو است.

 

مصرف کاغذ در دنیا ۴۰ میلیون تن کاهش یافته در حالی که همچنان در ایران مصرف بالاست. البته کارخانجات تولیدی اگر مورد حمایت قرار می گرفتند، امروز می توانستند بخش عمده ای از نیازهای داخل را تأمین کنند اما در بخشی مثل کاغذ تحریر نیازی به واردات وجود داشته و تولیدی صورت نمی گیرد.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار تن کاغذ بسته بندی صادر شده که امسال این رقم به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید. این در شرایطی است که در واردات کاغذ سود بالا نیست و بیشتر سود متمرکز بر فروش آن است و بنابراین سرمایه گذاری های جدید در کارخانجات جذاب نیست.کاغذ سازی جز صنایع سرمایه بر است و برای تولید یک کارخانه متوسط باید حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد در حالی که حاشیه سود آن برای تولید ۳ درصد است و برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

 

 

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

 

 


گروه تلگرامي بازار چاپ

تاریخ انتشار: شنبه, 26 خرداد 1397