به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ارقام عجیب و غریب دریافت ارز برای واردات کاغذ / ۹۰ درصد اسامی برای صنف ناشناس هستند

: : :

 

 

ارقام عجیب و غریب دریافت ارز برای واردات کاغذ / ۹۰ درصد اسامی برای صنف ناشناس هستند

 

در حالی که بانک مرکزی اسامی شرکت‌های دریافت کننده ارز برای واردات کاغذ را منتشر کرده است، رئیس انجمن واردکنندگان می‌گوید: ۹۰ درصد این افراد را نمی‌شناسد و ارقام نیز برای این صنعت غیرمعمول است.

 

به گزارش بازار چاپ ،‌ بنا به درخواست وزارت صنعت مقرر شد لیست شرکت‌هایی که موفق به دریافت ارز دولتی برای واردات کالا شده‌اند،‌ معرفی شود، براین اساس امروز بانک مرکزی در فهرستی تعدادی از شرکت‌هایی که ارز مصوب را دریافت کرده‌اند را منتشر کرد،‌ که از همان ساعات نخست انتشار این لیست انتقاداهایی از سوی صنوف مختلف مطرح شد.

 

در حوزه کاغذ نیز شرکت‌های بسیاری مبالغ بالایی ارز دولتی دریافت کرده‌اند‌، که این موجب انتقاد مصرف‌کنندگان،‌ واردکنندگان و فعالان حوزه کاغذ شده است ، چرا که اساساً بسیاری از این شرکت‌ها تا پیش از این در بازار چندان فعال نبوده‌اند و به نظر می‌رسد نوعی سوء استفاده از شرایط موجود پیش آمده است. در این زمینه با رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

سیدحسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به انتشار فهرست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی در حوزه کاغذ گفت:‌ بیش از 90 درصد این شرکت‌ها عضو انجمن نیستند و به جرئت می‌توانم بگویم که 80 درصد آن‌ها را با وجود سابقه چندین ساله در حوزه کاغذ اصلا نمی‌شناسم.

 

وی ادامه داد: البته عضو بودن در انجمن صادرکنندگان کاغذ و مقوا اجباری نیست،‌ اما بارها مطالبه ما از بخش دولتی این بوده که از انجمن‌های صنفی حمایت کنند،‌ تا در چنین مواردی بتوان جلوی مفسده‌ها را گرفت.

 

میرباقری تصریح کرد:‌ همان زمان که درخواست وزیر ارشاد برای ورود کاغذ به کالاهای مشمول ارز دولتی منتشر شد،‌ من گفتم که این چند نرخی شدن ارز ورود کاغذ به آن مفسده برانگیز است،‌ پیش‌بینی ما این بود که برخی شرکت‌های غیرحرفه‌ای اقدام به ورودبه این بازار می‌کنند و ثبت سفارش‌های غیرواقعی انجام می‌دهند.

 

میرباقری با بیان این مطلب که اغلب ارقامی که دریافت شده هنوز کالایی وارد نکرده‌اند که بتوانند در بازار و قیمت‌گذاری فساد ایجاد کنند،‌ بلکه فساد در مرحله دریافت ارز ایجاد شده است،‌ این افراد یا اساسا کالای خود را وارد نمی‌کنند و یا به موقع وارد نمی‌کنند.

 

وی افزود: تعداد بازرگانان قدیمی و شناسنامه‌دار کاغذ چه آن‌هایی که عضو انجمن هستند و چه ان‌هایی که نیستند،‌ در این فهرست بسیار محدود است،‌ به نظر می‌رسد،‌ نوعی حمایت وجود داشته که برخی شرکت‌های غیرشناسنامه‌دار توانسته‌اند‌، چنین ارقامی را به صورت ارز دولتی دریافت کنند.چرا که در بسیاری از موارد گمرک و بازرگانی به دلیل تسویه حساب نکردن حتی هزار دلار مانع اقدامات بعدی می‌شود.

 

میرباقری با اشاره به برخی مبالغ که به صورت ارز دریافت شده است، گفت:‌ 5 میلیون یور،‌ 700 هزار یورو و 22 هزار یورو ارقامی است که به هیچ وجه در بازار کاغذ طبیعی نیست‌، چرا که وقتی از 5 میلیون یورو حرف می‌زنیم یعنی تناژ بسیار بالای کاغذ که معمولاً در کار ما مرسوم نیست و اساساً نیاز بازار کاغذ نیز نیست. به هر حال در ثبت سفارش هر کالایی عرفی حاکم است،‌ این حجم از ثبت سفارش در کار ما متداول نیست.

 

 

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

 

 


گروه تلگرامي بازار چاپ

تاریخ انتشار: يكشنبه, 10 تیر 1397