به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برنامه ریزی برای راه اندازی نهاد مدیریتی صنعت بسته بندی

: : :

 

برنامه ریزی برای راه اندازی نهاد مدیریتی صنعت بسته بندی

 

نشست مشورتی بررسی طراحی و تشکیل نهاد مدیریتی صنعت بسته بندی کشور بدون برنامه ریزی مناسب با حضور جمعی از فعالان این صنعت و مدیران موسسه مطالعات و پزوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این موسسه برگزار شد.

 

در این نشست یکی از مدیران این موسسه به تشریح اهداف و برنامه های موسسه برای راه اندازی این نهاد پرداخت و گفت: با توجه به این که متصدی اصلی صنعت بسته بندی کشور مرکز توسعه تجارت است ، انجام مطالعات برای انجام مقدمات این امر به این موسسه واگذار شده است.

 

به گفته وی پس از انجام مطالعات در این حوزه مشخص شده است که در نقشه راه صنعت بسته بندی نهادهای پراکنده ای حضور دارند و برای این صنعت تصمیم گیری می کنند. این در حالی است که فعالیت این نهادها متمرکز و منسجم نیست.

 

دکتر نوری افزود: با انجام مطالعات و مقایسه این صنعت در کشور ما و دیگر کشورها مشخص شد که در بسیاری از کشورها نهاد منسجم و مستقلی وجود دارد که در این زمینه فعالیت می کند.

 

وی از امکان سنجی برای راه اندازی این نهاد توسط موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خبر داد و گفت: در نظر داریم پس از جمع بندی همه نظرات و مطالعات این بحث را به صورت قانون به دولت و مجلس بفرستیم تا از نظر حقوقی به رسمیت شناخته شود.

 

به گفته وی این موسسه در مرحله نظرخواهی و استفاده از نظرات فعالان صنعت چاپ و بسته بندی است و پس از تصویب این قانون ، اعضای خود صنعت نسبت به اجرای برنامه ها و مدیریت این نهاد اقدام خواهند کرد.

 

وی انجام مطالعات را شامل سه مرحله دانست که دو مرحله آن به پایان رسیده و در مرحله پایانی قرار دارد.

 

نوری گفت: در انجام این پژوهش ما ابتدا به مقایسه و بررسی نهادهای متولی صنعت در داخل و خارج کشور پرداختیم و سپس به مقایسه نهادهای ایرانی و کشورهایی چون ترکیه، انگلستان ، استرالیا ،ایرلند و چند کشور دیگر جهان پرداختیم.

 

وی افزود: ما همچنین به بررسی نهادهای نیمه مستقلی چون اتاق بازرگانی ایران و شورای اصناف پرداختیم و به این نقطه رسیده ایم باید جایگاه و ساختار این نهاد را تعیین کنیم.

 

به گفته وی در این مرحله لازم است فعالان صنعت بسته بندی به انجام همفکری و همکار ی راه های تحقق این امر را فراهم کنند.

 

در این نشست، جمعی از فعالان حاضر نظرات خود را مطرح کردند و به مسائلی که در این زمینه وجود دارد، از جمله دولتی شدن این نهاد، مشکلات موجود در سه عرصه سیاستگذاری، مدیریت و نظارت و مشکلاتی چون در نطفه ماندن طرح در صورت حمایت نشدن از سوی دولت اشاره کردند.

 

در پایان این نشست پرسشنامه ای با 7 پرسش درباره ضرورت های راه اندازی این نهاد، ساختار مدیریتی، ساختار اجرایی و ساختار مرکز فناوری این نهاد میان حاضران توزیع شد تا نقطه نظرات فعالان جمع آوری شود.

 

برخی از حاضران از نبود برنامه ریزی مناسب برای این نشست از جمله حضور اندکی از فعالان، گرداوری جمعی از فعالان با وجود مشغله کاری با هدف پر کردن صرف یک پرسشنامه گلایه داشتند.

 

 

منبع: اخبار چاپ

تاریخ انتشار: شنبه, 25 آذر 1391