به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تلاش برای راه اندازی موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک

: : :

 

تلاش برای راه اندازی موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک

 

سرپرست کمیته موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: در حال حاضر خوراک یک موزه کامل را در اختیار داریم زیرا در این مدت با وجود تمام سختی‌ها و کاستی‌های پیش رو معطل جا و مکانی برای موزه نماندیم و کارمان را انجام دادیم .

 

مجید بلوچ به ایسنا گفت: آرشیو کارهای گرافیکی انجمن برای هدف دراز مدت موزه طراحی گرافیک ایران در این مدت بسیار فعال بوده، به طوری‌که از کلیه کارها نسخه دیجیتال تهیه شده و آرشیو دیجیتال به رکورد 7 هزار و 500 رسیده است .

 

او همچنین از دیگر فعالیت‌های موزه‌ای این کمیته خبر داد و افزود: جمع آوری، ثبت و مستندسازی آثار جمع آوری شده همراه با تهیه کارت شناسنامه عمومی آثار برای دفتر اموال موزه گرافیک انجام و کارت شناسنامه عمومی برای چهار هزار پوستر تنظیم شده و آماده بهره برداری است .

 

بلوچ با اشاره به خریداری یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال برای کمیته موزه ،عنوان کرد: مصاحبه با پیشگامان گرافیک را شروع کرده‌ایم و تا کنون از 15 هنرمند پیشکسوت چون محمود جوادی‌پور، بیوک‌ احمری، قباد شیوا، منصور اوجی، بهرامی و ... فیلم‌های مستندی تهیه کرده‌ایم تا به عنوان بانک اطلاعاتی و اسناد ارزشمندی از این افراد باقی بماند و مورد استفاده پژوهگشران و دانشجویان این عرصه باشد .

 

به گفته او، فیلمبرداری از پیشکسوتان این رشته به عنوان اسنادی برای آیندگان در اولویت کار قرار دارد، زیرا این امکان وجود دارد که در آینده دسترسی به آنها و اطلاعات‌شان فراهم نشود .

 

سرپرست کمیته موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با مرور دیگر فعالیت‌های انجام شده در این بخش یادآور شد: هر ماه تلاش کردیم تا مجموعه‌ای از آثار آرشیو در سایت انجمن و بخش گالری موزه بارگذاری شود که مجموعا از ابتدای آذر ماه سال 90 تا کنون هشت مجموعه با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است .

 

او ادامه داد: با ارائه آرشیو موزه به دانشجویان رشته طراحی گرافیک به منظور استفاده در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، کمیته موزه توانسته به تعدادی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی گرافیک، با موضوعات مختلف از جمله کاربرد عکاسی در گرافیک و بررسی چگونگی استفاده از عکاسی در طراحی پوسترهای فرهنگی دهه ٨٠ ایران کمک کند .

 

بلوچ همچنین از تلاش کمیته موزه برای انتشار یک کتاب خبر داد و افزود: این کتاب از گزیده‌ی آثار پوستر، آرت ورک، بروشور، طرح جلد، نشانه، تصویرسازی، تقویم، کارت، آگهی، صفحه‌آرایی و ...را دربر می‌گیرد که طی این سال‌ها جمع‌آوری شده است .

 

سرپرست کمیته موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تصریح کرد: امکانات کم است اما این گروه با عشق و شور و بدون هرگونه چشم‌داشت مالی این کار را دنبال می‌کنند تا بتوانیم برای آیندگان مفید باشیم و منبع کاملی را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم کنیم .

 

بلوچ در پایان گفت: مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در مذاکراتی با هیات مدیره انجمن قول مکانی مناسب برای راه‌اندازی موزه انجمن داده‌اند که امیدواریم در آینده این امکان به واقعیت بپیوندد، زیرا در حال حاضر خوراک یک موزه کامل را داریم .

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: شنبه, 25 آذر 1391