به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاهش حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه چاپ به دلیل مشکلات ارزی

: : :

 

 کاهش حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه چاپ به دلیل مشکلات ارزی

 

على نیکوسخن، رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: ‌اکنون صنایع کشور با اقتصاد توأم با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات» وابسته از 29 آذر تا 2 دی سال جاری برپا می‌شود، اضافه کرد: حضور کمپانی‌های خارجی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته کمتر شده است و در نمایشگاه امسال شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه، چین، ژاپن، کره جنوبى، اندونزى، تونس، ازبکستان و تایوان، گرجستان و هند حضور خواهند داشت.

 

* عدم امکان انتقال ارز به کاهش حضور کمپانی‌ها در نوزدهمین نمایشگاه چاپ انجامید.

 

به گفته نیکوسخن، به دلیل اعمال تحریم‌ها و عدم امکان انتقال ارز، میزان حضور کمپانی‌های خارجی نسبت به سال گذشته تقریباً به نصف رسیده است.

 

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران درباره مهمترین مشکلات پیش روی صنعت چاپ، عنوان کرد: در شرایط کنونی هزینه‌های سنگین بیمه، مالیات و عدم تأمین تسهیلات بانکی جهت نوسازی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنعت چاپ در سطح کشور بوده که تاکنون مکاتبات فعالان این صنعت با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی اصناف و حتی شخص رئیس جمهور درباره این مهم بی‌نتیجه بوده است.

 

* لطمه به صنعت چاپ به دلیل عدم رعایت تعهدات دولت

 

وی معتقد است، عدم ارائه بسته‌های حمایتی وعده داده شده دولت پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، لطمه جدی به صنعت چاپ وارد کرده است.

 

نیکوسخن ادامه داد: با گذشت حدود 2 سال از اجرای فاز اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به فعالان صنعت چاپ ثابت شده که این بسته‌های حمایتی تنها در حد حرف بوده و از ابتدا اراده‌ای برای تحقق آن نبوده است.

 

وی با اشاره به این مهم که صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی و هنری است و تمامی صنایع دیگر به طریقی وابسته به این صنعت هستند، بیان کرد: اگر در روند فعلی فعالیت این صنعت تغییر ایجاد نشود و کمک‌های وعده داده شده، محقق نشود و برای نوسازی این صنعت تدبیری نکنیم، صنعت چاپ با بحران مواجه خواهد شد.

 

* مکاتبات برای حل مشکلات صنعت چاپ به نتیجه‌ای نرسید

 

نیکوسخن با انتقاد از وعده‌های متعدد دولت برای ساماندهی مشکلات صنایع چاپ کشور، عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی صنعت چاپ، مشکل افزایش پرداخت مالیات است.

 

به گفته وی، از یکسال گذشته تاکنون مکاتباتی با مشاور اجرایی معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات مالیاتی صنایع چاپ انجام شده اما به نتیجه نرسیده است و حتی سازمان امور مالیاتی به مکاتبات نمایندگان مجلس برای حل مشکل مالیاتی فعالان صنعت چاپ هم پاسخی نمی‌دهد.

 

نیکوسخن با یادآوری اینکه تغییر معیارهای تعیین مالیت ضروری به نظر می‌رسد، گفت: هم اکنون یک کارشناس و ممیز را برای 10 شغل مامور تشخیص می‌کنند به طوریکه یک کارشناس باید مالیات سبزی فروش، بقال و چاپخانه‌دار، لوازم یدکی، تعمیرگاه ماشین، موادغذایی که در یک خیابان هستند را محاسبه کند، که این صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

* اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تولید و صنعت چاپ کارشناسی نیست


به گفته وی، چاپ یک کار تخصصی بوده و به یک ممیز متخصص نیاز دارد که به مسائل چاپ آشنا باشد چراکه هر چاپخانه‌ای دارای یکسری امکانات بوده که بر اساس آن ممیز، مالیات باید برای امکاناتی که واحد صنفی دارد، تعیین شود.

 

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران با اشاره به بی‌توجهی رئیس سازمان امور مالیاتی به مکاتبات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد تولید و صنعت چاپ به هیچ وجه کارشناسی شده نیست.

 

به گفته این فعال صنعت چاپ بر اساس فهرستی که دولت منتشر کرده کاغذ برای یکسری مصارف شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود ولی همین کاغذ در چاپخانه مشمول مالیات است.

 

بر اساس این گزارش، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات» وابسته از 29 آذر تا 2 دی سال جاری برپا می‌شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری پاپنا

تاریخ انتشار: يكشنبه, 26 آذر 1391