به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

حل مشكلات چاپ نيازمند تلاش مداوم است

: : :

 

حل مشكلات چاپ نيازمند تلاش مداوم است

 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته چهارشنبه (29 آذر) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی افتتاح شد.

 

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته را قلب اقتصاد کشور دانست و گفت: از متولیان و دست‌اندرکاران برپایی 19 دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته ‌می‌خواهم تا با هدف بررسی و حل مشکلات موجود در صنعت چاپ، گزارش و طرح جامعی از این دوره‌ها را تجمیع و به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ارایه کنند.

 

رحمانی گفت: کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی دیروز (28 آذر) جلسه‌ای را با حضور مسوولان کشوری برگزار کرد. در این جلسه مصوب شد تا از بودجه سال 1391 شش هزار میلیار تومان وام از محل صندوق توسعه ملی ایجاد شود. بنابراین، از فعالان و کارشناسان صنعت چاپ می‌خواهیم تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را با هدف استفاده از مبلغ مذکور ارایه کنند و من نیز به شخصه از آن‌ها حمایت خواهم کرد.

 

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی با هدف حل مشکلات صنعت چاپ در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 

رییس مجمع صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران ار دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی اظهار کرد: در بخش صنعت چاپ حدود هشت هزار و 500 واحد در مجموعه کشور فعالیت دارند. نیمی از این بخش در تهران‌ مستقرند که حدود 65 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

 

علی فاضلی، صنوف تولیدی را به عنوان یک پتانسیل قوی در کشور دانست و گفت: برگزاری بیش از یازده گردهمایی با اصناف توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو ماه گذشته بیانگر توجه جدی مسوولان و متولیان کشور به بخش صنعت است.

 

وی از دست‌اندرکاران برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته تشکر و اظهار کرد: به‌یقین صنوف تولیدی به‌ویژه صنف چاپ می‌توانند نقش والاتری را نسبت به امروز ایفا کنند. درست است که ما در کسوت مجموعه مدیران اصناف کمی تعلل کرده‌ایم اما بخش اعظم مشکلات صنعت چاپ به دست مسوولان کشور حل شدنی‌اند.

 

در این مراسم محمدصادق مفتح، قائم‌مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت. وی عنوان کرد: صنعت چاپ و بسته‌بندی صنعتی است که به دلیل وفور نیاز همه بخش‌های کشور به این صنعت و عادی شدن آن، به‌شدت از اذهان خارج و دچار یک مظلومیت شده است.

 

وی با بیان این‌که به صنعت چاپ توجه ویژه نشده است، افزود: اگر توسعه صادرات به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی مطرح است، مهم‌ترین بخش را صادرات محصولات چاپ و بسته‌بندی بر عهده دارند اما متاسفانه این بخش دچار عقب‌ماندگی شده است و رفع آن توجه جدی مسوولان و مدیران کشور را می‌طلبد.

 

مفتح با اشاره به این‌که همواره در بحث‌های مختلف، صادرات صنعت چاپ و بسته‌بندی را به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی توسعه کشور مطرح می‌کنیم، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌های مشترکی را با هدف حل مشکلات موجود در صنعت چاپ برگزار کنیم. نخستین جلسه با حضور مسوولان تشکل‌های صنعت چاپ هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

سخنران بعدی این مراسم، احمد ابوالحسنی، نایب‌رییس اتحادیه صنف لیتوگراف بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته بود. وی اظهار کرد: اگر چه در این دوره از نمایشگاه از تعداد شرکت‌های خارجی به دلیل مسایل مربوط به تحریم و ارز کاسته شده است اما تعداد شرکت‌های داخلی از افزایش قابل توجهی برخوردار شده‌اند.

 

عضو ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ با اشاره به جایگاه صنعت چاپ در ایران و جهان و همچنین مشکلات این صنعت گفت: صنعت چاپ در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جهان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

 

ابوالحسنی توضیح داد: سهم ترکیه از صنعت چاپ در منطقه بیش از 40 درصد و سهم ایران 5/4 درصد است. این آمار نشاندهنده وضعیت نگران‌کننده صنعت چاپ ایران و توان پایین رقابت در این صنعت با سایر کشورهاست.

 

وی با بیان این‌که در شرایط تحریم، صنعت چاپ ایران به عنوان جبهه اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کند و این هشداری برای مسوولان کشور محسوب می‌شود، افزود: وجود تعارض‌های قانونی صنعت چاپ، ابهام در حدود وظایف وزارتخانه‌های مسوول، عدم رعایت اصل 44 قانون اساسی، نبود برنامه‌های جامع برای صنعت چاپ، نبود ساز و کار جذب سفارش، تربیت نكردن نیروی کار ماهر به دلیل فقر باورنکردنی آموزش و پژوهش و همچنین نبود تشکل واحد ویژه صنف چاپ در کشور از مشکلات صنعت چاپ به شمار می‌آیند که در صورت رفع آن‌ها، ضمن اشتغال‌آفرینی می‌توان از تهاجم فرهنگی و خروج ارز جلوگیری کرد.

 

نایب‌رییس اتحادیه صنف لیتوگراف ادامه داد: مشکلات صنعت چاپ که در اغلب همایش‌ها و نشست‌ها مطرح می‌شوند قابل حل‌اند اما این امر مستلزم همدلی، همکاری و درک واقعیت‌های این صنعت توسط مسوولان کشور است.

 

ابوالحسنی در پایان گفت: امیدوارم با راه‌اندازی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات این صنعت حل شود. چرا که بدون صنعت چاپ نمی‌توان به توسعه همه جانبه کشور دست یافت.

 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته تا شنبه (دوم دی‌ماه) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

تاریخ انتشار: پنجشنبه, 30 آذر 1391