به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاغذ تولید داخل پاسخگوی حجم بازار نیست

: : :

 

کاغذ تولید داخل پاسخگوی حجم بازار نیست

 

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی «آثار منتخب مسابقات جشنواره صنعت چاپ» در جمع خبرنگاران درباره مشکلات کاغذ، بیان داشت: به دلیل اینکه کاغذ یک کالای وارداتی محسوب می‌شود، تولید داخل پاسخگوی مصرف و نیاز کشور نیست و بالطبع باید بخشی از این کالا به کشور وارد شود.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از پاپنا، وی اضافه کرد: ورود کاغذ به کشور با قیمت ارز یک رابطه مستقیم دارد یعنی نوسانات قیمت ارز بر افزایش و کاهش قیمت کاغذ تأثیرگذار است، در این راستا حبابی ایجاد و برطرف شده است و باید تلاش کنیم قیمت به گذشته برگردد.

 

اسماعیلی ادامه داد: در مسائل اقتصادی، بحث عرضه و تقاضا وجود دارد که هر کجا این دو منحنی همدیگر را قطع کنند، قیمت شکل می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی اینکه آیا تلاش وزارتخانه‌ها باید بعد از ایجاد حباب‌ در قیمت‌ها صورت بگیرد، گفت: همه باید تلاش کنیم یعنی همه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به برگرداندن آرامش به بازار تلاش کند.

 

اسماعیلی ادامه داد: راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ در راستای این هدف شکل گرفته است تا بتوانیم وضعیت بازار را رصد کنیم.

 

سرپرست معاونت امرو فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا دستاوردهای این نمایشگاه در قالب کتاب منتشر می‌شود، عنوان کرد: یکی از اهداف این وزارتخانه آن است که هر حرکت فرهنگی خوب را ماندگار کند یعنی این وزارتخانه از دستاوردهای خوب فرهنگی کشور آثاری داشته و آنها را به مخاطبان عرضه کند.

 

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعاً از تولید آثار و دستاوردهای صنعت چاپ حمایت می‌کند تا مجموعه اقداماتی که در حوزه صنعت چاپ صورت می‌گیرد را به جامعه عرضه کند.

 

اسماعیلی درباره مفاد تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت، بیان کرد: زمینه‌های همکاری‌های مشترک در جهت توانمندسازی صنعت صادرات کشور، حمایت از محصولات چاپی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی _ تخصصی در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی، استفاده از ظرفیت‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت چاپ، استفاده از مشوق‌های صادراتی، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ و مسابقات چاپ، از جمله زمینه‌های فرهنگی مشترکی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده‌اند.

 


  

تاریخ انتشار: پنجشنبه, 14 دی 1391