به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

واکنش به احضار برخی مدیران دفتر امور چاپ از سوی مراجع قضایی

: : :

 

واکنش به احضار برخی مدیران دفتر امور چاپ از سوی مراجع قضایی

 

مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد درباره احضار برخی مدیران این دفتر به مراجع قضایی توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر ، یوسف افراش مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به خبرنگار مهر گفت: موضوع خاصی نبوده و یک مورد تخلف هم که اتفاق افتاده است، در مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

 

وی افزود: قاعدتاً بایستی منتظر باشیم نظر مراجع بررسی کننده در این موضوع اعلام شود و در حال حاضر نمی‌توان توضیح بیشتری داد.

 

مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که «این تخلف پولشویی بوده یا صدور مجوزهای غیرقانونی برای واردات برخی ماشین‌آلات چاپ؟» گفت: دقیقاً معلوم نیست چه بوده است. بعد از اینکه قطعی شد و جرم اثبات شد، می‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

 

افراش اضافه کرد: اجازه بدهید کار دنبال شود و بعد از اینکه اثبات شد، در این باره توضیح خواهم داد. چون هنوز تمام زوایای این مسئله مشخص نشده است.

 

بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، حدود 3 ماه پیش چند تن از مدیران دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتهاماتی مانند تخلف در صدور مجوزهای غیرقانونی و نیز پولشویی، به مراجع قضایی احضار شدند.

 

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش‌تر در این باره به خبرنگار مهر گفته بود: مطئمن باشید در هر گوشه‌ای از وزارت ارشاد که تخلفی صورت گرفته باشد، با آن برخود خواهد شد. البته در یک مجموعه وسیع، ممکن است بعضی تخلفات جزیی هم صورت گرفته باشد، ولی تا وقتی که قطعی و مسلم نشده باشد، به هیچ وجه به مصلحت نمی‌دانیم که این موضوع رسانه‌ای شود؛ بعضی رسانه‌ها مشخصات این افراد را اعلام کرده‌اند و فقط مانده نام آنها را بگویند. این روش درستی نیست.

 

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باره به خبرنگار مهر گفته بود: در محیط‌های اداری و متناسب با نوع فعالیت آنها، ممکن است آسیب‌هایی وجود داشته باشد؛ آسیبی هم که در حوزه چاپ اتفاق افتاده، مربوط به قبل از ورود من به مجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است و طبیعی است که برخی افراد را به عنوان مطلع احضار می‌کنند تا در این باره توضیح دهند.

 

در همین حال داریوش رضوانی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار مهر گفته بود: در مرحله‌ای اثبات شده که در زمینه صدور مجوزها در دفتر امور چاپ، نظارت دقیقی وجود نداشته و لذا دستگاه قضایی سئوال کرده و یکی ـ دو نفر از نیروهای این دفتر را برده و از آنها سئوالاتی کرده است. با این حال تاکنون به صورت مکتوب هیچ موضوعی را به وزارتخانه یا معاونت امور فرهنگی اعلام نکرده‌اند و مثلاً نگفته‌اند که مدیر فلان بخش باید مراجعه کند و در این باره توضیح بدهد و لذا ما منتظر هستیم دستگاه قضایی خودش در این باره توضیح دهد.

 

رضوانی به این سئوال هم که «آیا صحت دارد که یک نفر از این دو یا قرار وثیقه 600 میلیون تومانی آزاد شده و نفر دوم همچنان در بازداشت به سر می‌برد؟» اینگونه پاسخ گفته بود که «بله یکی از این افراد آزاد شده اما از رقم دقیق وثیقه او بی‌اطلاعم. البته مطلع هستم که یک نفر دیگر از کارشناسان این دفتر هم مورد سئوال واقع شده است.

 

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین تاکید کرده بود که «تا الان اتهامی متوجه سرپرست دفتر امور چاپ - که اکنون به سمت مدیرکل ارتقا یافته - نبوده، ولی ممکن است از هر فردی که مسئولیتی در دستگاه‌های دولتی دارد، به عنوان مطلع سئوال شود و اگر هم خدای ناکرده اتهامی متوجه کسی باشد، طبق مقررات و قوانین با او برخورد می‌شود».

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: شنبه, 16 دی 1391