به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

دانشگاه صنعت چاپ در قم راه اندازی می شود

: : :

 

دانشگاه صنعت چاپ در قم راه اندازی می شود

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از خبرگزرای مهر ،معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب در شهرک چاپ و نشر قم خبر داد و گفت: قم نخستین شهری است که مصوبه راه اندازی دانشگاه صنعت چاپ و نشر را دریافت کرده است.

 

اسماعیلی ظهر پنج شنبه در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم که با حضور آیت الله حسینی بوشهری در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه قم باید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باشد گفت: دشمنان نظام با ایجاد ناتوی فرهنگی قصد تخریب ایمان و عقاید مردم را دارند و باید قم به عنوان قطب فرهنگی کشور یک جبهه قدرتمند نرم افزاری در مقابل آنها باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه فرهنگی در سال جاری تعطیل نشده است، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب قم دویست و سی امین نمایشگاه کتاب کشور محسوب می شود.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه محدودیت‌های اقتصادی سال جاری بر دوش فرهنگ و کتاب هم سنگینی می‌کند، گفت: خوشبختانه با وجود این فشارها هیچ برنامه فرهنگی تعطیل نشد و توانستیم برنامه های فرهنگی و هنری خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

 

وی با تاکید براینکه دین اسلام دین اندیشه، معرفت و دانش است گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری کتاب دروازه ای به سوی جهان دانش و معرفت است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه فقط با فرهنگ و هنر اسلامی است که ناتوی فرهنگی دشمنان بی ثمر خواهند ماند گفت: باید نقش بی بدیل شهر مقدس قم در نشر افکار و معارف اسلامی بیش از پیش باشد.

 

وی با اعلام این مطلب که پرچمدار کتاب و کتابخوانی به خواندن و نوشتن اهمیت می دهد گفت: اکنون تشنه معارف ناب اسلامی هستیم باید کتاب های بی بدیلی مانند کتب استاد شهید مطهری تهیه و چاپ شود.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب را بهترین فرصت نیازسنجی واقعی مخاطب عنوان کرد و گفت: چرا شهری مانند قم که هزار و 200 ناشر دارد کمتر از 200 غرفه نمایشگاهی را به خود اختصاص دهد.

 

وی با بیان اینکه 10 درصد از هزینه نمایشگاه های کتاب را وزارت ارشاد تقبل می کند،گفت: میزان فروش محصول یکی از عوامل مهم افزایش حمایت وزاتخانه از نمایشگاه های کتاب است که متاسفانه از لحاظ سرانه نمایشگاهی قم وضعیت خوبی ندارد.

 

اسماعیلی با تاکید براینکه قم باید محور تولید و نشر کتب دینی باشد، اظهار داشت: خوشبختانه مجتمع ناشرین قم نمونه ای موفق و کم نظیر حضور بخش خصوصی در عرصه نشر است.

 

معاون وزیر ارشاد با اعلام این مطلب که بیش از 40 درصد شهرک چاپ و نشر استان قم به فروشگاه های زنجیره ای کتاب اختصاص خواهد یافت، گفت: راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای کتاب از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری است که می تواند در قم جامه عمل پوشد.

 

اسماعیلی راه اندازی نخستین دانشگاه صنعت چاپ در قم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: از مدیران استان و بخش خصوصی می خواهم که نسبت به ساخت و توسعه شهرک چاپ و نشر اهتمام بیشتری ورزند.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: شنبه, 07 بهمن 1391