به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

: : :

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

پس از گذشت حدود 7 سال از نخستین بازدید خبرنگاران حوزه فرهنگ از چاپخانه های تهران که با بازدید از 4 چاپخانه مهم صورت گرفت، بازدید بیست ویکم اسفند ماه خبرنگاران از سه چاپخانه اتفاق مهمی بود که در حوزه اطلاع رسانی حوزه چاپ و نشر رخ داد. اتفاقی که با وجود روزهای پایانی سال 91 از یکسو و در پیش بودن انتخابات سال 92 از سوی دیگر و روشن بودن چراغ عمر دولت برای تنها 4 ماه دیگر قابل توجه بود. نخستین بازدید خبرنگاران رسانه ها به ماه های میانی سال 1384 باز می گردد که با شور و حال بسیاری صورت گرفت. در آن بازدید علاوه بر خبرنگاران بیشتر رسانه های مکتوب و غیر مکتوب جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت امور فرهنگی هم حضور داشتند و چهار چاپخانه بانک ملی، کتاب های درسی، سجادی و پردازش تصویر رایان مورد بازدید قرار گرفت. برپایی همایشی با حضور برخی از صاحب نظران حوزه چاپ در چاپخانه بانک ملی که به بررسی مسائل ومشکلات صنعت چاپ و مزایا و اعتبارات این صنعت برای دو حوزه صنعت و اقتصاد و تحلیل وضعیت چاپ کشور مهم ترین برنامه ای بود که در این بازدید تدارک دیده شده بود .

 

چاپخانه بانک ملی به عنوان چاپ امنیتی، چاپخانه کتاب های درسی به عنوان چاپخانه نشر، چاپخانه سجادی به عنوان چاپخانه فلکسو و هلیو و چاپخانه پردازش تصویر رایان به عنوان گروه چاپ و بسته بندی برای آن بازدید در نظر گرفته شده بود.

 

بازدید بیست و یکم اسفند 91 اگرچه فشرده تر از بازدید پیشین بود اما مزایای زیادی داشت. مزایایی که در صورت توجه بخش اطلاع رسانی به آن تا حدی می تواند به حل مشکلات صنعت چاپ کمک کند .

 

چاپخانه صنوبر؛ صبح دوشنبه

نخستین مرحله از بازدید نمایندگان رسانه ها به چاپخانه صنوبر در خیابان شهدای تهران اختصاص داشت. چاپخانه ای بزرگ که در کار چاپ اوراق تبلیغاتی و انتشاراتی است و در هر سه بخش پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ به فعالیت مشغول است. حجم فعالیتی این چاپخانه با توجه به مشکلاتی که بسیاری از چاپخانه ها در این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند قابل توجه بود. این چاپخانه به دلیل کمبود فضا ، بخش های مختلف را در سه بخش مجزا مستقر کرده است که با توجه به ضرورت حمل و نقل محصولات چاپی به هر بخش ، معقول به نظر نمی رسد. به گفته رییس این چاپخانه در آینده نزدیک کل فضای این چاپخانه به مکان دیگری و در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع و در 10 طبقه منتقل خواهد شد .

 

چاپخانه آپادانا؛ رد پای قدمت

گذشتن از ترافیک سنگین شهر در میانه روز ساعتی از زمان بازدید را به خود اختصاص داد. سرانجام در آستانه ظهر چاپخانه آپادانا به عنوان اولین چاپخانه هلیو و فلکسو کشور میزبان خبرنگاران بود. رضا رضایی ، که رابطه گرمی هم با خبرنگاران رسانه ها دارد و در هر گزارش و خبر و رویدادی از او هم خبری هست میزبان گروه نمایندگان رسانه ها بود. چاپ آپادانا به عنوان اولین چاپخانه فلکسو و هلیو ایران سال 1347 راه اندازی شد و به دلیل نبود رنگ در ایران از ابتدا به اتاق رنگ سازی هم مجهز شد. رضا رضایی در حلقه خبرنگاران تمام چاپخانه را گشت و برایشان از حدود نیم قرن تلاش گفت. رول های چاپ شده برای محصولات نام آشنای ایرانی در همه جا به چشم می خوردند. چاپخانه ساختمانی قدیمی داشت و نشان می داد که سال هاست در کار تولید بسته بندی های انعطاف پذیر برای محوصلات غذایی بوده است .

 

مهم ترین بخش این چاپخانه قدیمی دستگاه تازه ای است که در سالن جداگانه ای به تولید مشغول است .

 

پردازش تصویر رایان؛ رونمایی از مدیر کل دفتر امور چاپ

چاپخانه پردازش تصویر رایان که در دوره گذشته هم از سوی خبرنگاران بازدید شد در این بازدید فضا و حکایت متفاوتی داشت. هم نسبت به دوره قبل توسعه یافته بود و تغییرات گسترده را شاهد بود و هم این که مدیر کل دفتر امور چاپ در یان نشست برای خبرنگاران رونمایی شد. پردازش تصویر رایان که پیش از این به بخش خصوصی تعلق داشت حالا به بخش عمومی واگذار شده و شرکت دیگری را هم در کنار خود نشانده است: رسام نگارجاوید. چاپخانه که پیش از این تنها به محصولات سته بندی های کاغذی می پرداخت ، حالا بخش امنیتی را هم به فعالیت های خود افزوده است و به تولید هلوگرام، لیبل و کارت های هوشمند هم می پردازد. فعالیت های شرکت پیش از این تنها در یک سالن انجام می شد و حالا به 6 سالن توسعه یافته است. سالن هایی که به دلیل نداشتن اجازه از سوی مشتری ، خبرنگاران اجازه بازدید نمی یابند .

 

مهم ترین بخش این بازدید کنفرانس خبری احمد علمشاهی بود که با حاشیه هایی هم همراه بود. علمشاهی در ابتدا گفت که قصد انجام کنفرانس خبر ندارد ، اما فضا چنان شد که به یک کنفرانس خبری داغ تبدیل شد .

 

علمشاهی در ابتدا از خبرنگاران خواست تا به حاشیه ها نپردازند و به مسائل و مشکلات صنعت بپردازند؛ چرا که به گفته او صنعت چاپ تنها به چاپ کتاب اختصاص ندارد و دارای چنان گستردگی است که همه بخش های دیگر از جمله اقتصاد، سیاست، صنعت، کشاورزی و فرهنگ را در برمی گیرد .

 

وی رسیدن به جایگاه مطلوب برای صنعت چاپ را لازمه همکاری همگان دانست و به برنامه های اجرا شده در سال 91 و برنامه های پیش روی اداره کل خود در سال 92 پرداخت .

 

علمشاهی برگزاری مسابقات تخصصی صنعت چاپ، کنفرانس کیفیت، تشکیل شورای سیاستگذاری و مصوبات آن را از جمله برنامه های سال 91 اعلام کرد و برنامه های گسترده ای برای سال 92 خبر داد .

 

وی از راه اندازی غرفه چاپ و نشر در نمایشگاه کتاب تهران و رونمایی از سند چشم انداز صنعت چاپ و برنامه های ویژه دیگری در این بخش خبر داد .

 

به گفته وی پیگیری اصل 44 در صنعت چاپ و جلوگیری از ورود دستگاه های دولتی به بخش واحدها و ماشین آلات چاپی، تفویض اختیارات به استان ها و اتحادیه ها در حوزه صدور مجوزها، راه اندازی دانشگاه چاپ و تدوین سند ملی آموزش در صنعت چاپ را از جمله این برنامه ها عنوان کرد .

 

حمایت از پایان نامه های دانشجویی در رشته های مرتبط با صنعت چاپ و حمایت از فارغ التحصیلان این رشته ها در امر پژوهش و نوسازی ماشین آلات این صنعت از دیگر برنامه های سال 92 دفتر امور چاپ است که علمشاهی اعلام کرد .

 

وی به صدور 42 موافقت نامه اصولی راه اندازی 6 ماهه، 1730 مجوز ترخیص ماشین آلات از گمرک، 140 مجوز تغییر و انتقال مالکیت، 1050 بازدید گمرکی و 253 نامه حمایتی در دفتر امور چاپ به عنوان فعالیت های این دفتر اشاره کرد .

 

بحث روشن نبودن جایگاه صنعت چاپ در کشور که از دیرباز مورد پرسش بوده دیروز هم مطرح شد و البته کمی مساله ساز .

 

خبرنگاری از علمشاهی درباره برنامه های خود و مشکلات این دفتر و عدم ثبات مدیریت در دفتر امور چاپ پرسید که با پاسخ های مدیر کل ، فضای نشست کمی ناآرام شد. ولی با پاسخ های بعدی علمشاهی و پرسش های دیگر خبرنگاران آرامش به فضای نشست برگشت .

 

علمشاهی با تاکید بسیار بر کارگروه های فرعی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ به عنوان مهم ترین ابزار پیش برنده برنامه ها در همه نشست ها و برنامه ها تاکید دارد که با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات صنعت چاپ رفع خواهد شد، که در این نشست هم مورد تاکید قرار گرفت .

 

قائم مقام شرکت پردازش تصویر رایان هم در این نشست به فعالیت های شرکت متبوع خود پرداخت و اعلام کرد که در صورت آمادگی دولت وزارت ارشاد می تواند همه نیازهای کشور در زمینه لیبل ها و هلوگرام ها را تامین کند .

 

به گفته رضا حیدری همه هلوگرام های سیگارهای تولیدی و وارداتی در این شرکت تولید می شود و برچسب های طرح شبنم هم توسط واحد طراحی این شرکت طراحی شده و تولید می شود .

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

 

 

 

 

منبع: اخبار چاپ

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 فروردين 1392