به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

رکود فعالیت 120 چاپخانه‌دار قم

: : :

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به رکود کاری چاپخانه‌های این استان گفت: پس از کاهش قیمت ارز در بازار، بهای مواد اولیه نیز با نوسان همراه شده و چاپخانه‌داران ترجیح می‌دهند در فضای کنونی فعالیت نکنند.

 

   رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به رکود کاری چاپخانه‌های این استان گفت: پس از کاهش قیمت ارز در بازار، بهای مواد اولیه نیز با نوسان همراه شده و چاپخانه‌داران ترجیح می‌دهند در فضای کنونی فعالیت نکنند.  مجتبی محمودیان به ایبنا گفت: تا پیش از انتخابات برخی از  مواد اولیه به ثبات قیمتی رسیده و معاملات تا حدی دوباره رونق گرفته بود اما با موج کاهش بهای ارز، فروشندگان مواد اولیه شامل کاغذفروشان و... دست نگه داشته‌اند و کارها دوباره راکد شده است.  وی با بیان این‌که ناشران نیز اکنون سفارش چاپ کتاب نمی‌دهند، گفت: آن‌ها با این امید که بهای کاغذ پایین می‌آید و می‌توانند کتاب‌های خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند،‌ سفارش‌های خود را متوقف کرده‌اند.  به گفته محمودیان، اکنون بهای کاغذ حدود 9 هزار تومان کاهش پیدا کرده و اگر چه خبر خیلی خوبی است اما در روند خرید و فروش‌ها تاثیر بسیاری دارد زیرا بسیاری از واردکنندگان کاغذ را به قیمت گرانی خریده‌اند و اکنون حاضر نیستند محصولات‌شان را با قیمت پایین‌ در بازار بفروشند.  رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم یادآور شد: مسولان باید اقدامی برای تثبیت قیمت‌های بازار انجام دهند تا این نوسانات بیش از این موجب رکود کاری نشود و انگیزه و رغبت برای ادامه فعالیت در بدنه صنعت چاپ کشور به وجود آید.  محمودیان با اشاره به فعالیت حدود 120 چاپخانه در استان قم، عنوان کرد: زمینه برای رشد و فعالیت چاپخانه‌داران در این استان و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای تولید کتاب را نباید در قم نادیده گرفت و در این زمینه این رکود به پشتوانه کاری آن‌ها صدمه می‌زند.  وی اظهار کرد: اکنون وضعیت به گونه‌ای شده است که چاپخانه‌داران نیز ترجیح می‌دهند پس از بررسی وضعیت بازار برای نرخ دستمزدهای خود تصمیم‌گیری کنند.  اتحادیه چاپخانه‌داران قم از سال 1365 تاسیس شده است و حدود 107 چاپخانه، 95 صحافی و 40 لیتوگرافی در این اتحادیه عضویت دارند.

 

مجتبی محمودیان به ایبنا گفت: تا پیش از انتخابات برخی از مواد اولیه به ثبات قیمتی رسیده و معاملات تا حدی دوباره رونق گرفته بود اما با موج کاهش بهای ارز، فروشندگان مواد اولیه شامل کاغذفروشان و... دست نگه داشته‌اند و کارها دوباره راکد شده است.

 

وی با بیان این‌که ناشران نیز اکنون سفارش چاپ کتاب نمی‌دهند، گفت: آن‌ها با این امید که بهای کاغذ پایین می‌آید و می‌توانند کتاب‌های خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند،‌ سفارش‌های خود را متوقف کرده‌اند.

 

به گفته محمودیان، اکنون بهای کاغذ حدود 9 هزار تومان کاهش پیدا کرده و اگر چه خبر خیلی خوبی است اما در روند خرید و فروش‌ها تاثیر بسیاری دارد زیرا بسیاری از واردکنندگان کاغذ را به قیمت گرانی خریده‌اند و اکنون حاضر نیستند محصولات‌شان را با قیمت پایین‌ در بازار بفروشند.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم یادآور شد: مسولان باید اقدامی برای تثبیت قیمت‌های بازار انجام دهند تا این نوسانات بیش از این موجب رکود کاری نشود و انگیزه و رغبت برای ادامه فعالیت در بدنه صنعت چاپ کشور به وجود آید.

 

محمودیان با اشاره به فعالیت حدود 120 چاپخانه در استان قم، عنوان کرد: زمینه برای رشد و فعالیت چاپخانه‌داران در این استان و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای تولید کتاب را نباید در قم نادیده گرفت و در این زمینه این رکود به پشتوانه کاری آن‌ها صدمه می‌زند.

 

وی اظهار کرد: اکنون وضعیت به گونه‌ای شده است که چاپخانه‌داران نیز ترجیح می‌دهند پس از بررسی وضعیت بازار برای نرخ دستمزدهای خود تصمیم‌گیری کنند.

 

اتحادیه چاپخانه‌داران قم از سال 1365 تاسیس شده است و حدود 107 چاپخانه، 95 صحافی و 40 لیتوگرافی در این اتحادیه عضویت دارند.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

تاریخ انتشار: پنجشنبه, 06 تیر 1392