به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران چندان مزیتی نسبت به دوره‌های قبل نداشت

: : :

 

نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران چندان مزیتی نسبت به دوره‌های قبل نداشت

 

به گزارش بازار چاپ، برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران به دلیل شرایط انحصاری برگزاری و موقعیت خاصش برای تمامی فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. گرچه این نمایشگاه طی سال‌های اخیر هیچ دستاورد مشخص اقتصادی و تجاری برای غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان آن نداشته است.

 

این موضوع سبب شده تا هم رسانه‌های عمومی و هم رسانه‌ها و مجلات تخصصی به ارزیابی کیفیت برگزاری آن در دوره‌های مختلف پرداخته و این نمایشگاه را در بوته نقد قرار دهند.

 

ماهنامه صنعت چاپ به عنوان معتبرترین و قدیمی‌ترین نشریه صنعت چاپ کشور در آخرین شماره خود گزارشی تفصیلی از این نمایشگاه، به قلم مرتضی اوجی تهیه نموده است. نظر به اهمیت نکات مطرح در این گزارش بر آن شدیم تا موضوعات مطرح در این گزارش را به تفکیک منتشر نماییم.

 

آنچه در پی می‌آید نخستین بخش از گزارش صنعت چاپ است:

 

در سه روز پایانی آذر ماه و روز اول دی ماه، علی‌رغم سرمای هوا، دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی، روزهای گرمی داشتند. گرمی فضای بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، نه از حضور شرکت‌های بزرگ جهانی و صاحبان فن‌آوری‌های چاپ، ارائه جدیدترین ماشین‌آلات و محصولات ناشی می‌شد و نه از رونق معاملات تجاری، بلکه حاصل نوعی خوش‌بینی و امیدواری به برطرف شدن تنگناهای تجاری و بالا رفتن قدرت خرید و راه افتادن چرخه اقتصادی کشور بود. این احساس در دیدارها و نشست‌های نمایشگاه و سخنانی که مکرر شنیده می‌شد، موج می‌زد.

 

اگر این خوش‌بینی و امیدواری نبود، نمایشگاه به خودی خود، از نظر ارائه فن‌آوری‌های جدید و تنوع محصولات و خدمات چندان مزیتی به دوره‌های قبلی نداشت و در زمینه‌های گوناگون، نسبت به چند سال گذشته، ضعیف‌تر هم بود.

 

اگرچه هنوز به واقع موانع تجاری و دشواری‌های مالی و شرایط بازار تغییر محسوس نکرده‌اند، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، اغلب به برون‌رفت از این وضع نامطلوب اقتصادی امیدوار بودند و تثبیت نرخ ارز و پذیرش آن از سوی دولت و ملت را دلیلی برای رونق گرفتن کسب و کار می‌دانستند.

 

 

 

منبع: ماهنامه صنعت چاپ

تاریخ انتشار: يكشنبه, 29 دی 1392