به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اجرای طرح اشتراک نشریات با پرداخت تنها 50 درصد بهای روی جلد

: : :

 

 اجرای طرح اشتراک نشریات با پرداخت تنها 50 درصد بهای روی جلد

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر , حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 24 دیماه در جمع اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه رسانه در خبرگزاری تسنیم درباره نحوه برپایی جشنواره مطبوعات امسال گفت: جهت‌گیری کلی معاونت مطبوعاتی در موضوع نحوه برگزاری جشنواره سراسری مطبوعات این است که این جشنواره توسط تشکل‌های صنفی مطبوعاتی برگزار شود.

 

وی افزود: بهترین نهادی که می‌تواند این کار را انجام دهد، سازمان نظام صنفی مطبوعات است از این جهت که می‌تواند ادعای جامعیت در مورد تمام تشکل‌های مطبوعاتی بکند. تا زمانی که این سازمان تشکیل شود، بهتر است تشکل‌های موجود و فعال در عرصه مطبوعات این مسئولیت را بر عهده داشته باشد.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه تشکل‌های دولت ساز به ویژه در عرصه مطبوعات خطرناک و قطعا محکوم به شکست خواهند بود، گفت: مزیت سازمان نظام صنفی مطبوعات می‌تواند این باشد که برای تمام شاغلین در فضای مطبوعاتی، تعریف خواهد داشت.

 

انتظامی با بیان اینکه در حال حاضر شورای هماهنگی تشکل‌های مطبوعاتی از 9 تشکل به وجود آمده است، بر لزوم راستی آزمایی فعالیت هریک از این تشکل‌ها با هدف پایداری شورای مذکور تاکید کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری لزوم اجرای صحیح و سریع ماده 46 قانون مطبوعات که مربوط به لزوم بیمه شدن شاغلین در مطبوعات توسط صاحب امتیاز است، گفت: این بند قانونی باید به صورت سفت و محکم اجرایی شود. همچنین من مخالف این هستم که وزارت ارشاد با عنوان نماینده دولت، خبرنگاران را بیمه کند؛ چرا که این به استقلال حرفه‌ای خبرنگاران خدشه وارد خواهد کرد.

 

همچنین به گفته معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از هر روز روزنامه باید حداقل 25 نفر، هر هفته نامه 12 نفر و هر ماهنامه 7 نفر به عنوان خبرنگارانی که زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند، به این معاونت معرفی شوند.

 

انتظامی شفافیت را مقدمه دستیابی به عدالت توصیف کرد و گفت: ما در اقدام بعدی که در معاونت انجام خواهیم داد، سفارش‌هایی که برای ترجمه کتاب‌های حوزه رسانه خواهیم پذیرفت، از طریق معاونت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بخش دیگر از سخنانش از آغاز طرح اشتراک نشریات به صورت پایلوت در تهران خبر داد و گفت: مطابق این طرح هر یک از شهروندان می‌توانند تا پنج نشریه را مشترک شوند. شیوه این اشتراک هم به این ترتیب است: فردی که مایل به اشتراک یک نشریه است، به میزان 50 درصد مبلغ روی جلد نشریه را به هر میزان که مشترک خواهد شد؛ اعم از ماهانه، فصلی و یا سالیانه پرداخت خواهد کرد و مابقی آن را معاونت مطبوعاتی پرداخت می‌کند. این معاونت همچنین هزینه ارسال پستی نشریه را تعهد خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون سه اپراتور در بخش خصوصی برای همکاری در طرح اشتراک نشریات معین شده‌اند، تاکید کرد: قرارداد نشریات با این شرکت‌های اپراتوری را برای طرح اشتراک، معاونت مطبوعاتی تایید خواهد کرد. براساس یکی از بندهای این قراردادها شرکت‌های اپراتوری تعیین شده موظفند قبل از اینکه هر شماره از نشریات را دریافت کنند تا آنها را بین مشترکین توزیع کنند، باید با صاحب امتیاز نشریه در مورد همان شماره تسویه حساب کنند.

 

انتظامی در عین حال گفت: این هزینه‌ها در ابتدا به حساب موسسه مطبوعاتی نشرآوران واریز خواهد شد و در ادامه به خود نشریات بازگردانده می‌شود. همچنین مزیت دیگر این طرح آن است که به نشریات، 100 درصد قیمت روی جلد آنها باز خواهد گشت.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد، طرح اشتراک نشریات به تقویت فرهنگ اشتراک عموم نشریات در بین مردم بینجامد. وی در همین باره گفت: ما در دیگر شهرهای کشور غیر از تهران، به دنبال یافتن اپراتورهایی با ظرفیت بالا هستیم و امیدواریم طرح اشتراک نشریات در آینده نه چندان دور در سراسر کشور گسترش یابد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: يكشنبه, 29 دی 1392