به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تولیدات داخلی را حمایت و بستر را برای صادرات فراهم می کنیم

: : :

 

تولیدات داخلی را حمایت و بستر را برای صادرات فراهم می کنیم

 

به گزارش بازار چاپ، مهرداد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ سعی خواهند کرد که مسیر سال‌های گذشته را دنبال کنند چراکه در دوره قبل برنامه بلند مدتی را برای آینده این اتحادیه ترسیم کردیم، متاسفانه در دوره قبل تحریم‌ها جلوی بسیاری از فعالیت‌ها را گرفته بود.

 

وی ادامه داد: با آمدن دولت یازدهم تغییراتی در روابط خارجی ایران با کشورهای اروپایی ایجاد شده است و در روزهای گذشته شاهد ورود هیات‌های تجاری کشورهای مختلف مانند فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان به ایران بودیم، این هیات‌ها با اهداف اقتصادی و نه سیاسی به ایران آمده‌اند و می‌توانند با آوردن تکنولوژی روز به کشور و سرمایه‌گذاری در حوزه چاپ به رقیبان جدی برای ما تبدیل شوند.

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان ایران با اشاره به بازار 75 میلیونی ایران گفت: ما باید به دنیا ثابت کنیم که ضعیف نیستیم و در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم چراکه شرکت‌های مرکب‌سازی‌مان استاندارد است، کاغذی با کیفیت جهانی در کاغذ مازندران تولید می‌کنیم، همچنین این نکته را باید به شرکت‌های خارجی یاد‌آور شویم که ایران با بازار 75 میلیونی خود چاپخانه‌های بزرگ زیادی دارد، البته حضور شرکت‌های بزرگ ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت چاپ دنیا می‌تواند به معرفی صنعت چاپ ایران کمک کند.

 

وی ادامه داد: حدود 20 سال پیش ایرانی‌ها در تمام دنیا به‌عنوان مشتری درجه یک محسوب می‌شدند اما اکنون به ایرانی‌ها جنس نمی‌دهند و برخورد خیلی زشتی با ما دارند، حضور در نمایشگاه‌های بزرگ به جهانیان می‌فهماند که صنعت چاپ ما هنوز زنده است و نفس می‌کشد.

 

نباتچیان در مقایسه صنعت چاپ ایران با اروپا اظهار کرد: کشور آلمان در چاپ مانند یک تیم فوتبال حرفه‌ای است که تمرینات و بازی‌های حرفه‌ای انجام داده و حال وارد جامی شده که خیلی از تیم‌های آن حرفه‌ای نیستند، این تیم در این جام هرکاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد، حال اگر کشورهایی مانند آلمان در بخش چاپ ایران سرمایه‌گذاری کنند، صنعت چاپ کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود، در شرایط فعلی ما باید خود را برای مقابله با آن‌ها آماده کنیم.

 

وی ادامه داد: قطعا حمایت‌های دولتی می‌تواند به توسعه این صنعت کمک کند اما این کمک‌ها به اندازه فعالیت اعضای صنف‌های چاپ نمی‌تواند اثرگذار باشد چراکه اگر همه دست در دست هم دهیم و بازار را به شرایط عادی برگردانیم، شرایط برای توسعه صنعت چاپ فراهم خواهد شد. متاسفانه اکنون بسیاری از چاپخانه‌های کشور تنها از 25 درصد توان خود استفاده می‌کنند و 75 درصد توان چاپخانه‌ها بدون استفاده مانده است.

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: قصد داریم با یک برنامه‌ریزی صحیح در اتحادیه صادرکنندگان، از تولیدات داخلی حمایت و بستر را برای صادرات کالاهای چاپی فراهم کنیم.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

تاریخ انتشار: يكشنبه, 29 دی 1392