به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مشكلات جلوی پیشرفت صنعت چاپ را گرفته است

: : :

 

مشكلات جلوی پیشرفت صنعت چاپ را گرفته است

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم که در سکوت کامل خبری برای مدتی در این سمت نبود و به یکباره پس از مدتی دوباره عهده دار این اتحادیه شد در این رابطه گفت: این روزها چاپخانه‌داران با مشكلات زیادی روبه‌رو هستند كه اجازه پیشرفت را از آن‌ها گرفته است.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،رضایی اظهار كرد: سال 88 بحث نوسازی صنعت چاپ را در دستور كار اتحادیه قرار دادیم و در گام نخست، از ورود دستگاه‌های قدیمی (قبل از سال 2000) جلوگیری كردیم، برای اجرای این طرح، برخی همكاران با گرفتن وام اقدام به خرید تجهیزات و نوسازی چاپخانه‌های خود كردند، عده‌ای نیز با فروختن ملك و تهیه پول این كار را انجام دادند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه مشكلاتی مانند حذف یارانه‌ كاغذ، افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها موجب ایجاد بحران كم‌كاری و گاهی بی‌كاری برای چاپخانه‌ها شد و گریبان آن‌ها را گرفت اما خوشبختانه همكاران با تدبیر بالای خود و رعایت اصول اقتصاد مقاوتی به كار خود ادامه دادند.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با انتقاد از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم گفت: یكی دیگر از مشكلاتی كه چاپخانه‌داران با آن مواجه هستند اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه‌هاست چراكه در این قانون برای صنایعی مانند صنعت چاپ تدبیری سنجیده نشده و همین امر چاپخانه‌داران را با مشكلات فراوانی روبه‌رو كرده است.

 

وی با اشاره به همكاری‌های دفتر امور چاپ با اتحادیه‌های شهرستان‌ها اظهار كرد: محمودرضا برازش، مدیركل جدید دفتر امور چاپ از بدنه چاپ است و درد اهالی چاپ را می‌داند و تصمیم به حضور نمایندگان شهرستان‌ها در كمسیون‌های این دفتر، نشان از درك بالای وی از مشكلات صنعت چاپ دارد، بدون شك شناخت و آگاهی برازش به مشكلات صنعت چاپ می‌تواند بسیاری از مشكلات این صنعت را حل كند.

 

رضایی درباره برنامه‌های حمایتی اتحادیه از اعضای خود گفت: امسال اداره ارشاد استان بودجه‌‌ای را برای برگزاری مسابقات چاپی به ما اختصاص نداده و به همین دلیل نتوانستیم مسابقات را برگزار كنیم، اگر مسوولان اداره ارشاد در فرصت باقیمانده تا پایان سال بودجه‌ای را به ما بدهند، این توانایی را داریم كه مسابقات را تا پایان سال برگزار كنیم چراكه اعتقاد داریم، پیشرفت‌های كیفی محصولات چاپی استان باید دیده شود.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به مشكلات آموزشی اظهار كرد: حدود یك سال از اتحادیه دور بودم اما از وضعیت آموزشی اتحادیه بی‌خبر نیستم، خوشبختانه محمودیان با تلاش‌های فراوان این موضوع را پیگیری كرده است اما اجرای این طرح نیاز به اختصاص بودجه‌ای مناسب دارد، باتوجه به تاكید مدیركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مسایل آموزشی، پیگیر این موضوع خواهیم بود تا با آموزش كاربردی صنعت چاپ به درمان زخم‌های اورژانسی این صنعت بپردازیم.

 

این مسوول صنفی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: متاسفانه با وجود چنین مشكلاتی نتواستیم موضوع شهرك چاپ را به شكلی صحیح پیگیری كنیم، زمانی كه متوجه شدیم چاپخانه‌داران توان مالی لازم برای احداث مجتمع‌های چاپی را ندارند، درخواست واگذاری كارگاه‌های چاپی را به مسوولان دادیم كه این امر تا به امروز محقق نشده است، اگر كارگاه‌های چاپی واگذار شود، 105 نفر آماده هستند كه برای فعالیت‌های چاپی به این شهرك بروند.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 بهمن 1392