به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

معضلی فراگیر بنام همپوشانی فعالیت های چاپ در استانها کشور

: : :

 

معضلی فراگیر بنام همپوشانی فعالیت های چاپ در استانها کشور

 

مدیرچاپخانه ایران‌مهر نوشهر بسیاری از مشکلات کنونی چاپخانه‌داران شهرهایی کوچک همانند نوشهر را حل نشدنی دانست.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، رحمت خواجوند صالحی در این رابطه عنوان کرد: اینک فعالیت واحدهای رایانه‌ای خدمات چاپ با چاپخانه‌ها هم‌پوشانی دارند این در حالی است که آن‌ها تنها مجوز طراحی چاپ دارند و چاپ اثر بر عهده چاپخانه‌داران است اما اکنون این واحدها علاوه بر طراحی خود به چاپ آثار و اوراق می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مسوولان نسبت به نحوه عملکرد واحدهای خدمات رایانه‌ای آگاهند و آن را غیرقانونی می‌خوانند اما قانونی برای جلوگیری از فعالیت غیر قانونی آنان وجود ندارد. به نظرم مشکل چاپخانه‌داران حل شدنی نیست یا دست‌کم بسیار سخت است.

 

مسوول چاپخانه ایران‌مهر درباره اقدامات اتحادیه چاپخانه‌داران نوشهر گفت: پیش از این شهرستان نوشهر از داشتن اتحادیه ناشران بی‌بهره بود و چاپخانه‌ها زیر نظر اتحادیه محصولات فرهنگی و واحدهای خدمات رایانه‌ای فعالیت می‌کردند اما حالا حدود یک سال از تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران استان مازندران می‌گذرد.

 

وی افزود: این اتحادیه نوپاست و تاکنون در ارایه خدمات و خواسته‌های چاپخانه‌داران استان مازندران کاری نکرده است. البته امیدوارم با گذشت زمان و به تدریج این اتحادیه در ارایه خدمات به چاپخانه‌داران فعال عمل کند.

 

خواجوند صالحی با بیان این‌که چاپخانه‌های شهرستان‌های بابل و ساری مشکلات کمتری نسبت به چاپخانه‌های سایر شهرهای استان مازندران دارند، اظهار کرد: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های چاپ چهار رنگ کار می‌کنند اما در شهرهایی مانند نوشهر که شهری کوچک محسوب می‌شوند، از یک سو اگر سرمایه‌گذاری برای خرید این دستگاه‌های چاپ شود، هرگز هزینه خرید آن تامین نخواهد شد و از سوی دیگر در زمان حاضر دستگاه‌های قدیمی مشتری‌های چندانی ندارند.

 

وی یادآور شد: اکنون اماکن و اداره مالیات از چاپخانه‌ها علاوه بر مالیات پنج درصد، مالیات سالانه هم دریافت می‌کند اما واحدهای خدمات رایانه‌ای هرگز چنین بهایی را پرداخت نمی‌کنند. به اعتقاد من رسالت اصلی چاپخانه‌ها علاوه بر ارایه خدمات چاپی، اشتغال زایی است.

 

خواجوند صالحی در پایان از مسوولان خواستار اتخاذ سیاست‌های حمایتی در قالب وام‌های بانکی و پشتوانه معنوی شد.

 

 

 

منبع: پاپانا

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 بهمن 1392