به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

رشد دانش فنی آژانس های تبلیغاتی، باعث اعتلای صنعت تبلیغات می شود

: : :

 

رشد دانش فنی آژانس های تبلیغاتی، باعث اعتلای صنعت تبلیغات می شود

 

احمد تقوی مدیر عامل آژانس تبلیغاتی تیرازه و عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی در گفتگویی که خبرنگار ما در رابطه با نقش و اهمیت آموزش های علمی و تجربی در تبلیغات بازرگانی با وی داشته، به عنوان یکی از پبشکسوتان عرصه تبلیغات که اواسط دهه شصت در این حیطه به کار حرفه ای پرداخته، ضمن بیان اینکه موضوع تبلیغات یازرگانی و شاخه های مرتبط با آن در ایران بسیار دیرتر نسبت به سایر نقاط دنیا حتی کشورهایی نظیر عراق در سیستم آموزشی کشور جای گرفته، اشاره داشت: به همین دلیل نیز آژانس های تبلیغاتی کشور ما در مقایسه با آژانس هایی که در کشورهای اطراف فعالیت می کنند، عقب تر بوده و از دانش فنی و سواد کمتری در مقایسه با رشد جهانی این صنعت برخوردارند.

 

این در حالی است که رشد علمی و تجربی آژانس ها باعث رشد صنعت تبلیغات و در نتیجه توسعه و گسترش صنایع و تولید می شود.

 

احمد تقوی می گوید: در سالهایی که بعد از انقلاب، تبلیغات در ایران شکل تازه ای یافت، تنها تعداد20 آژانس تبلیغاتی مجوز فعالیت داشتند و در این عرصه کمبود مرکزی برای آموزش فنون و دانش نوین تبلیغات کاملا ً محسوس بود.

 

در واقع در سالهای پایانی دهه 60 و ابتدای دهه 70 تلاش منسجمی از سوی مدیران این 20 شرکت با همکاری انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی و دانشکده صدا و سیما برای تربیت گروه هایی که متقاضی آموختن دانش تبلیغات بازرگانی بودند صورت گرفت و افرادی که دارای مدرک لیسانس مرتبط با این علم بودند وارد دانشکده صداو سیما می شدند و پس از طی دوره های آموزشی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته تبلیغات بازرگانی می گشتند.

 

در این میان خلائی حس می شد و آن اینکه افرادی که مدرک دانشگاهی مرتبط نداشتند و یا اصلاً تحصیلاتی نداشتند در این رابطه با مشکل مواجه بودند و این موضوع، در نهایت منجر به راه اندازی دوره ای تخصصی در مدرسه ویژه با همکاری و تلاش طیف هایی شد که قبلاً ذکر گردید.

 

او از این اتفاق در آن دوران به عنوان نقطه عطف صنعت تبلیغات یاد کرده و گفت: برخی آژانس ها، پرسنل و کارمندان خود را برای فراگیری دوره های تخصصی به این مدرسه فرستادند که بعد از دوره های آموزشی تا پیش از آن توسط انجمن برگزار می شد و نقش مهمی در اعتلا و رشد دانش فنی و کسب مهارت کارکنان آژانس ها داشت. افرادی که از این مجموعه فارغ التحصیل می شدند از نظر علمی و تخصصی و مهارت هایی که آموخته بودند قابل مقایسه با سایر افراد غیر دانش آموخته نبودند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و تکیه بر دستاوردهای نوین دنیای امروز نیاز واقعی و جدی صنعت تبلیغات محسوب می شود اظهار داشت: در شرایط فعلی اگر کمی به آنچه در اطرافمان جریان دارد دقت کنیم، تبیلغات محیطی، آگهی های تلویزیونی و غیره را بسنجیم، با حدود 2800 آژانس تبلیغاتی که در حال فعالیت هستند، درطی یک سال چند کمپین موفق و خوب که بنا به تعریف صاحبان فن و بر اساس استراتژی مشخص تدوین و تعریف شده باشد، اکران می شود؟

 

از سویی دیگر، آژانس ها و مدیرانشان به این موضوع توجه نشان می دهند که چه میزان از سرمایه و هزینه های مشریان صرف ساخت و اجرای کمپین هایی می شود که موثر و مفید نیستند؟

 

به نظر می آید، کم سوادی و عدم توجه به آموزش های کاربردی و تکنینی تبلیغات در آژانس ها، عامل اصلی بروز چنین مسائلی قلمداد می شود.

 

 

 

منبع: ام بي اي نيوز

 

تاریخ انتشار: جمعه, 25 بهمن 1392