به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

باگاس خوزستان بهترین ظرفیت تولید کاغذ را داراست

: : :

 

باگاس خوزستان بهترین ظرفیت تولید کاغذ را داراست

 

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر معتقد است شمال و جنوب کشور دو ظرفیت تولید کننده کاغذ داخلی در ایران هستند اما از آن ها درست استفاده نمی شود . توان تولید نیشکر در خوزستان که از آن ها کاغذ گرفته می شود چندین برابر کارخانه کاغذ سازی پارس است.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،برازش عنوان کرد: سهم کمی از کاغذ مصرفی کشور در حوزه کتاب کاربرد دارد و بخش زیادی از آن برای مصارف بهداشتی، دارویی و تبلیغاتی است. پس طیف نیاز به کاغذ از مصارف بهداشتی تا صنعت، نشریات، کتاب و حتی کاغذهای دور کیسه های سیمان کاربرد دارد.

 

مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت کاغذ در کشور و تکلیف آن در دولت یازدهم اظهار کرد: تولید کاغذ از سلولز است و در کشور هایی تولید کاغذ انجام می شود که منابع آبی فراوان یا جنگل های وسیع دارند. در ایران و در شمال کشور به دلیل منابع طبیعی و در جنوب به دلیل وجود رود کارون و کشت و صنعت نیشکر، امکان تولید کاغذ وجود دارد. اما از سایر بخش های کشور نباید انتظار تولید کاغذ با از بین بردن جنگل ها و گیاهان را داشت.

 

وی گفت: ایران از همین دو بخش تولید کننده کاغذ هم درست استفاده نمی کند. در خوزستان توان تولید چندین برابر کاغذ بیشتر از یک کارخانه کاغذ سازی پارس را داریم اما این مساله بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به عنوان تولید کننده منابع سلولزی و طبیعی، این صنعت تولید کاغذ در داخل را تقویت کند.

 

برازش اظهار کرد: پیگیری هایی انجام شده است که این دو بخش را ترغیب کنیم که در خوزستان نیشکر بیشتری تولید و این مواد به کاغذ تبدیل شود. به هر حال بخشی از کاغذ را می توانیم تولید کنیم اما بخش دیگری را باید وارد کنیم چون ما درشمار کشورهای کلان تولید کننده کاغذ قرار نداریم اما اگر خوب اقدام کنیم بخش عمده ای از کاغذ کشور را می توانیم در داخل تولید کنیم.

 

وی همچنین درباره رقم پیشنهادی بودجه این دفتربرای چاپ و نشر عنوان کرد: در این پرسش دو بحث مطرح است، یکی بودجه جاری است که شامل اعتبار های برپایی جشنواره ها، سمینار و اعزام کارشناس است که هزینه آن ها در حد چند صد میلیون یا دو سه میلیارد است.

 

مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه اصلی که ما باید پیش بینی کنیم برای ارتقای صنعت چاپ است . ما می توانیم با وام های کم بهره به توسعه و ارتقای صنعت چاپ کمک کنیم که البته اعتبار و رقم آن بالاست.

 

برازش عنوان کرد: امیدوارم قانون نوسازی صنعت چاپ را به سرانجام برسانیم تا در سال 94 شاهد جهشی در این صنعت باشیم.

 

وی درباره توسعه صنعت چاپ در استان های محروم و تخصیص بودجه برای کمک به ارتقای این صنعت در این مکان ها گفت: اعتباری اختصاصی برای توسعه صنعت چاپ نداریم اما بحث کمک حمایتی از سوی این دفتر پیگیری می شود.

 

برازش عنوان کرد: دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند که کارشناسان صنعت چاپ در استان های محروم را از نظر آموزشی و اطلاعاتی ارتقا دهد تا برنامه ریزی درست تری در این مناطق صورت بگیرد.

 

مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: تاسیس چاپخانه در یک استان نیازمند بررسی این نکته است که رصد کنیم آیا در آن منطقه، صنعت و خدمات کشش ایجاد یک چاپخانه را دارد. وقتی می گوییم فلان استان کارخانه سیمان ندارد در جایی که کارخانه سیمان سپاهان در استان اصفهان وجود دارد چرا باید شهرکرد هم دارای این کارخانه باشد؟ مسلم است که این کارخانه دچار ورشکستگی می شود.

 

برازش گفت: اکنون باید ببینیم که اگر چاپخانه در یک استان هست در چه جایگاهی قرار دارد مثلا استان مرکزی می گوید استان قم چاپخانه های زیادی دارد و آن ها این مراکز در استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهند اما پاسخ این است که استان مرکزی باید دستگاه های چاپ صنعتی برای پشتوانه کارخانه ها داشته باشد و به دنبال دستگاه های چاپ کتاب نباشد زیرا کمتر به آن ها نیاز دارد. این استان به دستگاه هایی نیاز دارد که کارخانه های صنعتی را پشتیبانی چاپ کند.

 

مدیر کل دفتر چاپ و نشر عنوان کرد: این دفتر حمایت پژوهشی، علمی را انجام می دهد اما این صنعت است که باید در این مکان ها اقدام به سرمایه گذاری کند. چاپخانه سفارش کار چاپی را انجام می دهد و به تنهایی کار انجام نمی دهد. جایی که دانشگاه داشته باشد یک استادی کتابی می نویسد و کار چاپی خود را به آن چاپخانه سفارش می دهد اما اگر استانی کارخانه، دانشگاه و صنعت چاپ نداشته باشد تاسیس چاپخانه به چه کاری می آید؟

 

برازش عنوان کرد: درست است خروجی این صنعت بار فرهنگی دارد اما صنعت چاپ است و کار صنعتی تز ها و برنامه های صنعتی خاص خود را می طلبد.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 بهمن 1392