به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

خوشه صنعتی خرما راهی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی

: : :

 

خوشه صنعتی خرما راهی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی

 

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهرگفت: خوشه صنعتی خرما دربرگیرنده بیش از ۴۳ واحد صنعتی و یک‌هزار و ۷۸۰ واحد سنتی بوده و روز به روز فعالیت آن بیشتر می‌شود.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،ابوالفضل روزی‌طلب در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره ظرفیت‌های خرما در استان بوشهر ازایجاد خوشه صنعتی خرما خبرداد و اظهار کرد: استان بوشهربا ظرفیت 150 هزار تن خرما از 4.5 میلیون اصله نخل جایگاه ویژهای در کشور و محصولات آن در جهان دارد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد خوشه صنعتی خرما ،راهی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی این محصول محسوب می شود خاطرنشان کرد: لازم است مشکلات سد راه این طرح صنعتی از جمله عدم زیرساخت‌های صادراتی و استراتژی بازار، نبود برند مشترک، نداشتن و هماهنگ نبودن رقابت بین اعضای این صنعت، کمبود فضای مناسب صنعتی و نبود شبکه‌های بازار یابی مورد نیاز این خوشه برطرف شود.

 

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهربه چشم انداز تدوین شده برای خوشه صنعتی خرمای این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این خوشه تا پایان سال 93 با علامت تجاری شناخته شده در بازارهای بین المللی و با صادرات انواع خرمای بسته بندی شده بر اساس استانداردهای روز جهانی حضور می‌یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی خرما دربرگیرنده بیش از 43 واحد صنعتی و یک‌هزار و 780 واحد سنتی بوده و روز به روز فعالیت آن بیشتر شده است.

 

روزی‌طلب با بیان اینکه این خوشه به طور مستقیم زمینه اشتغال بیش از 16 هزار نفر را فراهم می‌کند تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی خرما زمینه اشتغال در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش اعم از کاشت، داشت، برداشت، حمل، نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری، فروش، نظارت و سایر قسمت‌ها فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت در اختیار این خوشه 39 هزار هکتاراراضی نخیلات است گفت: میزان تولید سالانه این اراضی به طور متوسط 120 تا 140 هزار تن است.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: يكشنبه, 04 اسفند 1392