به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تبلیغ، یکی از قابلیت‎های هنر پوستر است

: : :

 

تبلیغ، یکی از قابلیت‎های هنر پوستر است

 

نفرسوم در بخش پوستر ششمین دوره هنرهای تجسمی جشنواره فجر، گفت: تبلیغ، یکی از قابلیت‎های هنر پوستر است، در صورتی که هنوز هم این هنر را صرفاً برای امور تبلیغاتی در کشور استفاده می‎کنند.

 

"منصور مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: پوستر یک بخش شاخص و شناخته شده هنری در دنیا به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی است که کارهای خوبی نیز در این زمینه تولید شده است که در جشنواره‎های مختلف و در سطح دنیا شاهد ارایه آن‎ها هستیم.

 

وی افزود: پوستر در پی بیان مشکلات فرد و کلان جامعه است و علاوه بر بیان آن، به دنبال یافتن راه‌حل‎ها و جبران مشکلات برمی‎آید که طی چند سال اخیر نیز در سطح کشور، شاهد توجه و اهتمام بیشتری در این حوزه و قابلیت این هنر هستیم.

 

مقدم تصریح کرد: هرچند هنوز هم نظرات مختلفی در مورد پوستر وجود دارد، اما عده‌ای آن را یک بخش جدا می‌دانند که بعداً وارد عرصه هنر شده است، ولی عده‌ای هم آن را به طور مستقل از یک هنر می‌دانند، اما برخی هم معیارهای ثابت که برای رشته‎های هنری مد نظر قرار می‎دهند در بخش پوستر کم است و شاید به همین دلیل در کشور ما پوستر در زمره هنر محسوب نمی‎شود، این در حالی است که در بسیاری از کشورها، از جمله لهستان، پوستر یک هنر است و به آن اهمیت ویژه‎ای قایل هستند.

 

این هنرمند با تاکید بر لزوم در دسترس بودن این هنر برای عموم مردم، گفت: تحقق این امر برنامه‎ جامعی را می‌طلبد تا آثار محدود به جشنواره‏ها نباشد و در کنار به نمایش درآمدن جشنواره‎ای، عموم مردم نیز بتوانند با این تولیدات هنری در ارتباط باشند و پرونده آثار تولید شده پس از اتمام جشنواره بسته نشود.

 

مقدم تاکید کرد: استفاده‌ای که از پوستر در سطح کشور می‌شود محدود به انجام امور تبلیغاتی است و دید هنری هنوز در مورد آن به وجود نیامده است، در صورتی که این هنر یکی از وسایل موثر و اثرگذار در زمینه فرهنگ‌سازی امور مختلف است و باید در روند استفاده از این هنر بازنگری کلی صورت گیرد و باید گفت که مهم‌ترین دغدغه هنرمندان فعال در عرصه پوستر، نگاه تبلیغاتی به پوستر است، نه نگاه هنری.

 

گفتنی است، پوستر این هنرمند هیدجی با موضوع انرژی تجدیدپذیر، مقام سوم را در بین بیش از یک‌هزار و 400 اثر از 682 شرکت‌کننده داخلی و خارجی در بخش هنرهای تجسمی جشنواره فجر امسال از آن خود کرد.

 

 

 

منبع: ايسنا

 

تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 اسفند 1392