به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ نیاز به فرد شجاع دارد

: : :

 

سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ نیاز به فرد شجاع دارد

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از اخبار چاپ ، یحیی آل اسحاق در صبحانه کاری روز -یکشنبه- اعضای اتاق بازرگانی تهران با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سرمایه گذاری و حضور فعالین اقتصادی در بخش فرهنگی ریسک بالایی دارد؛ اگر فردی در فیلمی سرمایه گذاری کند، امکان دارد در آخر کار با مشکلات مالی مواجه شود .

 

آل اسحاق عنوان نمود : سرمایه گذاری در صنعت چاپ و نوسازی این صنعت باید در دستور کار حمایتی دولت قرار گیرد . آل اسحاق درباره صنعت چاپ و کاغذ نیز پیشرفت های حاصل شده را یادآور شد و خاطرنشان کردبرای سرمایه گذاری در تولید کاغذ توانایی داریم اما مشکل واردات و انحصاراتی است که در این زمینه وجود دارد .

 

در ابتدای این نشست یحیی آل‌اسحاق با بیان این که اقتصاد فرهنگ و هنر تاکنون بسیار کم مورد توجه قرار گرفته به عدم استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور در اقتصاد هنر پرداخت و نتیجه این بی‌توجهی را خسارات و صدمات زیاد به هنر و فرهنگ کشور، مردم و البته اصحاب هنر دانست. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگ و هنر از فیلم و تئاتر گرفته تا نشر و کاغذ و مسائل مختلفی که به هر کدام از این حوزه‌های فرهنگی و هنری مترتب است، یکی از نکات مشترک همه این حوزه‌ها را سرمایه‌گذاری دانست. او با تاکید بر این که اولین نکته مشترک تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری بحث تامین مالی است، گفت: «در این زمینه تاکنون توجه چندانی به مساله مشارکت مردمی برای سرمایه‌گذاری نشده و فرصت‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد نشده است. این مشکل بزرگی در حوزه هنر است که همیشه آن را از نظر تامین مالی در مضیقه قرار داده است .

 

یحیی آل‌اسحاق تاکید کرد که انجام یک فعالیت هنری نیاز به تامین مالی دارد و باید بتواند ‌همچون دیگر فعالیت‌های اقتصادی به امکانات عمومی، سرمایه‌گذاری مردم، ابزار مالی چون وام و اوراق مشارکت و در کل تمامی امکاناتی که یک بنگاه اقتصادی دارد، دسترسی داشته باشد. او توضیح داد: «چگونگی زمینه‌سازی برای سامان گرفتن این مساله بسیار مهم است و باید توسط دولت و وزارت ارشاد مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که با این امکان، بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته خواهد شد. در حال حاضر انتظارات زیادی از دولت در این زمینه وجود دارد و اصحاب هنر از دولت حمایت می‌خواهند در صورتی که اگر این حوزه ساماندهی شود نیازی به حضور و یارانه دولت نخواهد داشت .

 

رییس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: حضور محصولات فرهنگی و هنری مانند فیلم، کتاب و حراج تابلو در بازارهای جهانی نیازمند تجدید نظر است و لازم است تا با نگاهی اقتصادی، اصحاب این مجموعه در جایی متمرکز شوند و به منابع آنها جهت دهی شود .

 

وی با بیان اینکه خطا و اشتباه در هر حوزه ای ممکن است، رخ دهد ، تصریح کرد اگر فردی در حوزه فرهنگی خطا کرد، ˈمن الباب الی محراب ˈ با مشکل مواجه می شود و مجموعه یک رسانه یا فیلم زیر سوال می رود .

 

رییس اتاق بازرگانی تهران اقتصاد فرهنگ و هنر را از جمله مسایلی دانست که به آن کمتر توجه شده و نیازمند رشد جهشی است .

 

وی با یادآوری تنوع بالای حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: امروزه یکی از مشکلات تامین مالی فعالیت های فرهنگی و هنری ، اتصال آن به پتانسیل های مردمی مانند بانک، وام و اوراق قرضه است .

 

صبحانه کاری اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی تهران روز یکشنبه 11 اسفند ماه 1392 در محل اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب و فعالان صنعتی و تجاری و برخی از فعالان حوزه چاپ تشکیل شد . در این جلسه علی مغانی رییس اتحادیه چاپ خراسان رضوی نیز به ذکر مسایل حوزه چاپ پرداخت و سوالاتی را از وزیر عنوان نمود .

 

 

 

منبع: اخبار چاپ

 

تاریخ انتشار: جمعه, 16 اسفند 1392