به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

رکود صحافان خراسان رضوی در سال 1392

: : :

 

رکود صحافان خراسان رضوی در سال 1392

 

مدیر صحافی «نیاز دل» در خراسان رضوی بازار کار این حرفه در سال 1392 را راکد توصیف کرد و گفت: به نظرم این رکود ناشی از مسایل سیاسی، نوسانات بازار کاغذ و هزینه‌های بالای چاپ و نشر آثار است.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، جواد نیازدل اظهار کرد: هزینه‌های افزایش‌یافته چاپ و نشر سبب شد امسال حدود 50 درصد سفارش‌های کاری ما کاهش یابد.

 

وی ادامه داد: آخرین ماه سال‌های‌ گذشته که هزینه‌های صنعت چاپ مناسب بود،‌ چراغ هیچ کارگاهی خاموش نمی‌شد و فعالان این حوزه شبانه‌روزی کار می‌کردند اما این روزها همه کارگاه‌ها فقط در یک شیفت مشغول به کارند.

 

مدیر صحافی نیازدل در پاسخ به این سوال که «در سال 1392 چند عنوان کتاب صحافی و راهی بازار کتاب کرده‌اید؟» گفت: امسال به تعداد بسیار محدود کتاب صحافی کردم و بیشتر به صحافی دفترچه‌های تبلیغاتی و ماهنامه‌ها مشغول بودم.

 

هر اندازه بهای کتاب افزایش یابد، مردم از کتاب دوری می‌کنند

 

وی افزود: این روزها بهای مواد اولیه حوزه چاپ و لیتوگرافی به شدت افزایش یافته است. بنابراین، ناشران مجبورند خطرپذیری کنند و کتاب را با بهای چند برابری و بر اساس بهای مواد مصرف شده منتشر کنند اما هر اندازه بهای کتاب افزایش یابد، مردم از کتاب دوری می‌کنند.

 

نیازدل یادآور شد: سال‌های گذشته مشتری‌هایی داشتم که سالانه 400 تا 500 عنوان کتاب منتشر می‌کردند اما امسال توانسته‌اند تنها یکصد عنوان منتشر کنند. به نظرم این اتفاق نشان‌دهنده شرایط نامطلوب بازار نشر در ایران است.

 

وی پیشنهاد داد: اگر مسوولان، بحران تورم را مهار کرده و بهای مواد اولیه و مصرفی حوزه فرهنگ را کنترل کنند، شاهد رشد و توسعه فرهنگ در اجتماع خواهیم بود. اگر تولید و نشر فرهنگ رونق یابد، به تدریج همه چیز در جامعه رونق گرفته و توسعه می‌یابد.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: يكشنبه, 18 اسفند 1392