به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

سمینار تخصصی در مواد مصرفی استاندارد برگزار شد

: : :

 

سمینار تخصصی در مواد مصرفی استاندارد برگزار شد

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از درگاه اطلاع رسانی شرکت ایران روتاتیو، این شرکت به منظور خدمت رسانی بیشتر و افزایش سطح علمی و دانش صنعت چاپ کشور، پس از انجام مطالعات و بررسی های لازم در مورد کیفیت چاپ و نحوه صحیح کار کردن با مواد مصرفی مورد استفاده در ایران بدین نتیجه رسید که باید یک سری آموزش های لازم را در زمینه چاپ افست در سرتاسر ایران برگزار¬نماید.

 

بررسی های کارشناسانه صورت گرفته توسط تیم متخصصین شرکت ایران روتاتیو حاکی از این واقعیت بود که اکثر مشکلاتی که در زمینه کیفیت تولیدات چاپی در سراسر کشور وجود دارد به علت عدم استفاده از مواد مصرفی نامناسب و غیر¬استاندارد و همچنین عدم وجود تسلط و مهارت اپراتوری لازم و صحیح برای کار با ماشین آلات صنعت چاپ می باشد.

 

لذا پس از تهیه برنامه مدون آموزشی در این راستا برای شروع، مناطق با پتانسیل و مستعد کشور در صنعت چاپ افست ورقی در نظر گرفته ¬شدند که پیرو آن در ابتدا شهر مشهد انتخاب شد. به دنبال بازدید و جلسات حضوری مدیرعامل شرکت ایران روتاتیو، آقای محمد شاپور اسفرجانی، به همراه تیم مدیریتی و کارشناسی این شرکت از تعدادی از مراکز چاپی این استان و اتحادیه چاپخانه داران مشهد، شرکت تعاونی تهیه و توزیع صنعت چاپ خراسان سمـینار تخصصی و کارگاه آموزشی کاربرد استاندارد مواد مصرفی چاپ افست در تاریخ 92/11/1 توسط آقای مهندس علی ظریف، مدیر آموزش و پروژه¬های فروش و آقای مهدی پاریاب، متخصص اپراتوری شرکت ایران روتاتیو و با همکاری مشترک شرکت تعاونی تهیه و توزیع صنعت چاپ استان خراسان و اتحادیه چاپخانه داران این استان و حضور بیش از 50 نفر از صاحبان و مدیران چاپخانه ها، مسوولین فنی و اپراتورهای مربوطه برگزار گردید.

 

مطالب ارائه شده در این سمینار توسط مرکز آموزشی و نمایشگاهی شرکت ایران روتاتیو (PTEC) با بهره گیری از منابع آموزشی تخصصی آکادمی رسانه چاپ هایدلبرگ(PMA)، شامل دو بخش دانش فنی و همچنین دانش کاربردی مورد نیاز صنعت چاپ کشورمان بود که به صورت اختصاصی بر حسب نیازهای خاص چاپخانه داران این منطقه تهیه شده بودند.

 

در بخش مربوط به دانش فنی، آموزش¬های لازم در مورد مواد مصرفی چاپ افست ورقی از قبیل شناخت و کاربرد صحیح محلول رطوبت¬دهی، انواع مرکب، ساختار و انواع لاستیک های چاپ افست ارائه گردید.

 

در بخش مربوط به دانش کاربردی نحوه انتخاب و کاربری استاندارد مواد مصرفی، نحوه تنظیمات و تشخیص پارامترهای تعیین¬کننده یک محلول مناسب و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز بررسی شدند. چگونگی تشخیص لاستیک سیلندر مناسب و استاندارد و نحوه بستن صحیح آن بر روی سیلندر و سایر موارد حائز اهمیت در این خصوص موضوع بعدی این بخش بود.

 

آقایان مهندس ظریف و مهدی پاریاب از شرکت ایران روتاتیو

 

سپس به شناسایی انواع مرکب های افست و چگونگی کار با این نوع مرکب ها، ملاحظات فنی لازم برای تشخیص رفتار مرکب در فرآیند چاپ افست و همچنین چگونگی نگهداری واحدهای مرکب رسانی هنگام کار با انواع مرکب ها و اطلاعات لازم برای شناسایی لیبل های الصاق شده بر روی قوطی مرکب¬ها پرداخته شد و مفاهیم کاربردی هر یک از علائم مشخص شده بر روی جدول لیبل مرکب ها و سایر اطلاعات فنی لازم در این رابطه و همچنین نمایش ابزار اندازه گیری دقیق و ویژگی¬های آنها مورد بررسی قرار گرفت. در عین حال در هر بخش با ارایه ابزار مخصوص نحوه کاربری استاندارد موارد فوق نیز آموزش داده شد.

 

پیرو برگزاری بسیار موفق سمینار مذکور که با استقبال فوق¬العاده شرکت کنندگان همراه بود، در روز بعد (2/11/92) در سه مرکز چاپ پیمان، سعدی و چاپ پدیده زیبای شرق کارگاه آموزشی مواد مصرفی چاپ افست به همراه آقای مهدی پاریاب، متخصص فنی اپراتوری بخش سرویس شرکت ایران روتاتیو، انجام گرفت. لازم به ذکر است که در این کارگاه آموزشی، نمونه مواد مصرفی ارائه ¬شده توسط شرکت ایران روتاتیو به صورت رایگان از قبیل انواع داروهای آب، شوینده ها و پاک کننده ها مورد تست و استفاده مراکز مذکور قرار¬گرفت.

 

تنظیمات استاندارد و ملاحظات الزامی هنگام نصب لاستیک روی سیلندر و نحوه کاربری صحیح مواد شیمیایی با احتساب نوع ویژگی های هر منطقه، نوع ماشین آلات و نوع کار چاپی و آموزش های لازم برای آزمایش و آماده سازی مناسب محلول های رطوبت دهی با استفاده از ابزار اندازه گیری مخصوص، مواردی بود که در حین برگزاری کارگاه آموزشی در محل چاپخانه¬های یاد¬شده برای مسوولین فنی و اپراتورهای آن مراکز به صورت عملی و کاربردی ارایه گردید.

 

از آنجاییکه شرکت ایران روتاتیو نماینده انحصاری طیف وسیعی از معتبرترین برندهای موجود در جهان در حوزه صنعت چاپ نیز می باشد، هماهنگی های لازم به منظور همکاری های مشترک با تعاونی چاپخانه داران استان خراسان رضوی برای در دسترس قرار گیری مواد و ملزومات استاندارد کمپانی های تحت نمایندگی شرکت ایران روتاتیو صورت پذیرفت.

 

از این پس نیز کلیه مواد مصرفی و ملزومات استاندارد و با کیفیت شرکت ایران روتاتیو در دسترس چاپخانه داران استان های خراسان می¬باشد و این مراکز می توانند علاوه بر درخواست مستقیم از شرکت ایران روتاتیو، با رجوع به تعاونی چاپخانه داران استان خراسان رضوی ملزومات مورد نیاز خود را تهیه نمایند. در ذیل به برخی از این مواد مصرفی اشاره می شود.

• مرکب های تراز اول کمپانی های جی اس آلمان (J+S) و کینگزوود (Kingswood)

• داروهای آب و مواد شیمیایی کمپانی هوبر آلمان (Huber)

• لاستیک سیلندرهای متنوع پرفکت دات آلمان (Perfect Dot)

 

پس از سمینار و کارگاه آموزشی فرصتی دست داد تا بخش مارکتینگ شرکت ایران روتاتیو مصاحبه ای اختصاصی با آقای عباس سرابیان، رییس هیات مدیره شرکت تعاونی تهیه و توزیع صنعت چاپ خراسان و رییس اتحادیه چاپخانه داران استان خراسان رضوی، داشته باشد که توجه شما را به آن جلب می نماییم.

 

 

 

منبع: درگاه اطلاع رسانی شرکت ایران روتاتیو

 

تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 اسفند 1392