به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اقتصاد وابسته به نفت، آفت صنعت چاپ و بسته‌بندی است

: : :

 

اقتصاد وابسته به نفت، آفت صنعت چاپ و بسته‌بندی است

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدعلی حقی با اشاره به ظرفیت‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی در کشور افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی خود را به واسطه توسعه و پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی به دست می آورند، اما سهم ایران از بازار تجارت جهانی این صنعت به قدری ناچیز است که نمی توان برآورد مشخصی از اعداد و ارقام مرتبط با آن استخراج کرد.

 

وی افزود: بر اساس آمارهای معتبر بین المللی ارزش چاپ و بسته بندی در سراسر جهان در سال 2010 معادل 424 میلیارد دلار اعلام شده است که قاره آسیا 27 درصد از سهم بازار جهانی به ارزش 114 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

 

حقی گفت: از سهم بازار آسیا، ژاپن با 48 درصد به ارزش 55 میلیارد دلار، چین با 32 درصد به ارزش 36 میلیارد دلار، هند با 12 درصد با ارزش 14 میلیارد دلار، که باقیمانده بازار آسیا هشت درصد به ارزش 9 میلیارد دلار می شود و سهم جمهوری اسلامی از این میزان نیز کمتر از یک درصد است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال 2012 ارزش بسته بندی هوشمند، معادل 4.8 میلیارد دلار بود، اما پیش بینی می شود در سال 2014 به رقمی معادل 597 میلیارد دلار برسد و در سال 2016 نیز به رقمی در حدود 845 میلیارد دلار بالغ شود.

 

وی افزود: برخلاف تصور رایج، صنعت چاپ فقط چاپ کتاب، مطبوعات، فرمت ها و پوسترها و دیگر اقلام نظیر آن نیست، بلکه چاپ و بسته بندی به عنوان فرا صنعت تاثیر مستقیم در تولید ناخالص ملی و توسعه صادرات غیرنفتی دارد و مصداق بارز آن صادرات یک میلیارد دلاری صنعت شیرینی و شکلات در سال های گذشته است که می توان آن را دست آورد مستقیم صنعت چاپ و بسته بندی کشور دانست.

 

حقی با اشاره به عقب ماندگی های این صنعت در ایران افزود: صنایع چاپ و بسته بندی کشور برای رقابت با رقبای خارجی خود باید مورد حمایت قرار گیرند و باید به این صنعت کمک شود تا در مدرسه تجارت جهانی ثبت نام و تحصیل کند.

 

وی با بیان راهکارهای توسعه صنعت چاپ و بسته بندی، افزود: سیاست‏های مالیاتی، تامین اجتماعی، کار، بانکی، گمرکی و اداری برای بخش تولید باید تغییر یابد و با دیگر بخش ها متفاوت باشد، زیرا در حال حاضر بخش زیادی از واحدهای تولیدی که ورشکسته شده اند و یا در معرض ورشکستگی قرار دارند درگیر با همین نهادها هستند.

 

مدیر عامل شرکت ایحا گستر شمال تصریح کرد: سودهای مرکب در همه بخش ها، شیرازه واحدهای تولیدی را از هم گسیخته و هزینه های انرژی نیز بسیار سنگین هستند و هر لحظه بنگاه ها تهدید به قطع این نوع خدمات می شوند.

 

وی با بیان اینکه، بانک ها نقدینگی لازم را به بخش تولید تزریق نمی کنند و آنها را نادیده گرفته اند، افزود: تولید در کشور با رویکردی که بانک ها دارند وضعیت و دوران سختی را سپری می کند و اگر تدابیری از سوی دولت اتخاذ نشود اقتصاد کشور انتهایی با انتحار خواهد داشت.

 

وی، لازمه حضور قدرتمندانه کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را توسعه صنعت چاپ و بسته بندی ذکر کرد و افزود: تا زمانی که این چالش ها پیش روی تولیدکنندگان و صاحبان این صنعت قرار دارد و مسیر توسعه آن هموار نشود، نمی توان ابزار و وسایل حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی را فراهم کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاري ايسنا

 

تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 اسفند 1392