به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بازار انحصاری و مشکلات تهیه مواد اولیه لیتوگرافی

: : :

 

بازار انحصاری و مشکلات تهیه مواد اولیه لیتوگرافی

 

مدیر لیتوگرافی پرتو با بیان این‌که تهیه مواد اولیه لیتوگرافی مشکل اصلی ماست، گفت: بازار این صنعت در ایران انحصاری است و چون ما مجبور به خرید زینک و فیلم هستیم، اعضای این بازار انحصاری می‌توانند هر بهایی را بر این کالاها حاکم می‌کنند.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، حسين محمدی جونقانی عنوان کرد: لیتوگرافان مانند مطبوعات است که محّق گرفتن یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌اند. متاسفانه مافیایی در این میان وجود دارند که نمی‌گذارند هیچ تسهیلاتی به فعالان این بخش از صنعت چاپ برسد.

 

وی ادامه داد: لیتوگرافان فعالیت‌شان، سازمان یافته و تخصصی است و مسوولان برای ارایه تسهیلات و یارانه خرید زینک و فیلم به راحتی می‌توانند بر آن کنترل داشته باشند.

 

مدیر لیتوگرافی پرتو در پاسخ به این سوال که «آیا لیتوگرافان اصفهان از داشتن اتحادیه بهره می‌برند؟» گفت: لیتوگرافان این استان زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران اداره می‌شوند. با وجود حضور محمدعلی انصاری‌پور، مسوول لیتوگرافی نیما در مقام معاونت اتحادیه چاپخانه‌داران، تا به حال این اتحادیه برای لیتوگرافان کاری پیش نبرده است. به نظرم زور لیتوگرافان اصفهان برای به کرسی نشاندن نظراتشان محدود است.

 

وی درباره بازار لیتوگرافی توضیح داد: بازار لیتوگرافان نسبت به بازار چاپخانه‌داران با ثبات‌تر بوده اما هر بخش این صنعت بر دیگر بخش‌های آن تاثیرگذار است. با افزایش بهای کاغذ، بسیاری از تولیدکنندگان از سفارش طرح‌های خود دست شسته‌اند یا همان طرح قبلی را استفاده می‌کنند. در حقیقت اکنون مواد اولیه را گران تهیه می‌کنیم اما برای حفظ مشتری مجبوریم حداقل‌های دستمزد را بر تولیدات اعمال کنیم.

 

محمدی جونقانی با اشاره به مشکلات عمده لیتوگرافان، افزود: از یک سو بازار خرید مواد اولیه لیتوگرافی انحصاری شده و از سوی دیگر خرید و تعمیر دستگاه‌های آن نیز بسیار هزینه‌بر است. در حقیقت ما برای خرید مواد اولیه لیتوگرافی تنها می‌توانیم بگوییم چشم!

 

وی در پاسخ به این سوال که «شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران اعلام کرده است که زینک را با 30 تا 40 درصد تخفیف در اختیار لیتوگرافان قرار می‌دهد، این اقدام تا چه اندازه برای لیتوگرافان مفید خواهد بود؟» بیان کرد: آیا این زینک را آخر در اختیر ما قرار می‌دهند یا تنها برای مقطعی بفروش می‌رسانند؟! به نظرم این اقدام مقطعی است و مانند سبد کالا خواهد بود اما مصر لیتوگرافان روزانه است. به نظرم عرضه زینک با تخفیف ویژه باید به طور ملایم و دوره‌ای صورت گیرد تا فرصت برای رقابت لیتوگرافان فراهم شود.

 

واردکنندگان زینک هر روز یک برند و و دارویی را وارد می‌کنند

 

مدیر لیتوگرافی پرتو گفت: در بازار انحصاری زینک و دارو، بازار مواد اولیه لیتوگرافی خوب است، بنابراین هر واردکننده‌ای هر روز یک برند و دارویی را به بازارهای ایران می‌آورد. استفاده از هر دارو زینکی برای دستگاه‌های ما خوب نیست و این سبب می‌شود کیفیت تولیدات پایین بیاید

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 فروردين 1393