به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صنعت چاپ، بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است

: : :

 

صنعت چاپ، بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است

 

چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم برازش مدیر کل امور چاپ ونشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت : با توجه به آمار موجود صنعت چاپ بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است به طوری که اغلب کالاها برای نگهداری وبسته بندی به صنعت چاپ نیاز دارند.

 

وی بابیان اینکه بر اساس مجوز های صادر شده در طی نه ماه گذشته با ورود بیش از شصت هزار تن انواع محصولات چاپی به داخل کشور بسیاری از چاپ خانه ها با کمبود سفارش مواجه شدند که در مرحله نخست این خود از عدم هماهنگی تجهیزات چاپی کشور با درخواست ونیاز بازار است .

 

او ادامه داد: برای رفع این نقیصه اولین گام داشتن اطلاعات قابل اتکا از چاپخانه ها و تجهیزات آنان است که امیدوارم با دستور مقام محترم وزارت این موانع رفع و اتوماسیون خدمات چاپ و طرح آمارگیری سراسری در سال جاری محقق شود .

 

مدیر کل امور چاپ و نشر وزارت ارشاد گام بعدی را ایجاد تقویت نظام مهندسی ذکر کرد و گفت : گام بعدی ایجاد و تقویت نظام مهندسی چاپ وبسته بندی و تشکیل هسته های علمی مشاوره پژوهش های چاپی است که با کمک متخصصین امیدواریم این نهاد ها پا گرفته و در توسعه صنعت چاپ نقش مهمی ایفا نمایند.

 

برازش سومین گام را کمک به تجهیز و توسعه صنعت چاپ دانست و بیان کرد :این صنعت مانند سایر صنایع به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و لازم است از تجهیزات روز و مدرن استفاده نماید.او ادامه داد : یکی از دلایل انبوه واردات کمبود تجهیزات مناسب و روز آمد کشور است . وام هایی با کارمزد 20 درصد و بیشتر انگیزه ای برای سرمایه گزاری ایجاد نمیکند و انتظار بر این است این صنعت هم از تسهیلات کم بهره و طولانی مدت استفاده نماید.

 

وی افزود یکی از راه های کمک به این صنعت و کاهش واردت محصولات چاپی کنترل و تنظیم ورود محصولات به کشور به کمک تعرفه واردات ایت در سال گذشته نمایندگان محترم مجلس پیشنهاد دادند تعرفه واردات محصولات فرهنگی را مصوب نمودند اگر مصوبه مذکور به طور کامل تخصیص یابد تشکیل صندوق حمایت از صنعت چاپ بخش عمده ای از کمک های لازم برای توسعه صنعت و تجهیز آن و دریافت وام های کم بهره محقق میشود وما شاهد تحولی در تولیدات داخلی خواهیم بود.

 

انتهای پبام/

 

 

 

منبع: اخبار چاپ

تاریخ انتشار: جمعه, 14 آذر 1393