به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مشکل عمده بازار صنعت چاپ عرضه ماشین آلات دسته دوم است

: : :

 

مشکل عمده بازار صنعت چاپ عرضه ماشین آلات دسته دوم است

 

محمدرضا فتحعلی در گفت و گو با بازار چاپ گفت: توسعه در صنعت چاپ با وضعیتِ سیاست گذاری های غلط و عرضه ی ماشین آلات دست دوم بسیار مشکل است.

 

مدیرعامل مجتمع چاپ پدیده با اشاره به وضعیت کاری این مجتمع افزود: ما با دستگاه های افست شیت هایدلبرگ دو ورقی به مشغول به فعالیت هستیم.

 

ظرفیت کار بسیار بالاست اما سفارشات مناسبی به این حوزه ارائه نمی شود ما هیچ چاپخانه ای را سراغ نداریم که طی ده سال گذشته افزایش دستمزد چهار برابری داشته باشد و در حال حاضر دستمزد ماشین های چاپ کمتر از دو برابر هست.

 

وی در ادامه گفت در صنعت چاپ رکود عجیبی رخ داده بسیاری از همکاران کار را جمع کرده اند. خودم آماری بالغ بر 300-400 کارخانه را می توانم ارائه دهم که ظرفیت های خود را کاهش داده، یا مجموعه های متبوعشان را تعطیل کرده اند.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به وضعیت بیکاری در صنعت چاپ اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری بسیار زیاد است و وضعیت اقتصادی بسیار نا به سامان است. عرضه بیش از حد ماشین آلات چهار رنگ و پنج رنگ قطع دو ورقی به بازار باعث شده رکود اقتصادی رخ بدهد.

 

در حال حاضر به خاطر تعداد کارگر و هزینه ی بالا قیمتی که ما به مشتری میدیم به اجبار کمتر از میزان هزینه های انجام شده است با این روش سعی می کنیم که هزینه های جاری مجموعه را تأمین کرده و دیگر به فکر سود یا صرفه اقتصادی نیستیم.

 

وی تاکید کرد مشکل اصلی چاپ مثل سابق مدیریت درست یا نادرست نیست مشکل در حال حاضر عرضه ماشین آلات دست دوم است و اینکه وزارت ارشاد هم با این عرضه توافق می کند به همین منظور رقابت زیاد شده ...یک رقابت کاذب و این باعث شده ما قیمت واقعی نداشته باشیم اخیرا قیمتی که ما عرضه می کنیم 40% کمتر از قیمت بازار است. که قیمت خود بازار 200% پایین تر از قیمت اصلی چاپ است الان دستگاه های 5رنگ هایدلبرگ دو ورقی 1میلیارد تومان است این سرمایه گذاری بهره وری ندارد. قیمت همکاران قیمت سرمایه گذاری نیست.

 

وی در آخر اشاره کرد: انشالله در آینده اتفاقات خوبی رخ بدهد و این وضعیت سر و سامان بگیرد و به حالت تعادل برسد. در شش ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: اخبار چاپ

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آذر 1393