به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

جنگ جهانی نفت فرصتی برای توسعه صادرات غیر نفتی

: : :

 

jange_jahani_naft_forsati_baraye_toseaye_saderate_gheire_nafti

 

ابوالفضل ایمنی- کارشناس چاپ و بسته بندی: این روزها شاهد استفاده سیاسی اقتصادی عربستان از تولید بیش از حد نفت و ارایه به بازار جهانی هستیم.

 

افزایش تولید نفت توسط این کشور و کاهش ناگهانی بهای آن در بازارهای جهانی به کمتر از74 دلار در هر بشکه تحلیل های بسیاری را از جانب کارشناسان مختلف بین المللی مطرح کرده است. تحلیل هایی که شاید بتوان وجه مشترک تمام آنها را برخورداری این اقدام عربستان و هم پیمانانش از یک اهرم فشار و پشت پرده سیاسی دانست.

 

با نگاهی به اوضاع منطقه خاورمیانه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان شاهد اقدامات گروه های تروریستی چون داعش و القاعده، دخالت های اتحادیه اروپا و آمریکا، اختلافات ناتو و روسیه بر سر اوکراین دست به دست هم داده و شرایط منطقه را ناپایدار تر از همیشه کرده است.

 

در حالیکه روند مذاکرات با اتخاذ سیاست های دولت تدبیر و امید به گونه ای پیش رفته که احتمال توافقات هر روز بیشتر می شود، اکنون عربستان با ارایه نفت ارزان به بازار بازی جدید به راه انداخته است، اما در این تهدید چه فرصت پنهان شده است؟

 

با نگاهی گذرا به بازار افغانستان و عراق می توان شاهد حضور قدرتمند کالاهای ایران در آن بود، فضایی که امریکا و متحدانش هم با این حضور و بروز مخالفتی ندارند، چراکه هزینه ای چندمیلیون دلاری تحمیل شده به آنها برای حضور در این بازار کاهش یا از میان می رود.

 

با توجه به روند نزولی بازار نفت، جمهوری اسلامی ایران می تواند توسعه قابل توجهی در صادرات غیر نفتی داشته باشد. وابستگی بلاشک صادرات غیر نفتی در صنعت چاپ و بسته بندی نهفته است و این فرصت مناسب توجه دولت و دست اندرکاران را می طلب تا جهشی بلند در این بخش بوجود آید.

 

هر چند ناآشنایی بی حد مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صنعت چاپ و بی متولی بودن صنعت بسته بندی معضلی است بس بزرگ ، اما فرصت ایجاد شده می تواند بهره ی دراز مدتی به اقتصاد کلان ایران برساند.

 

روندی که در دوره بعد از جنگ تحمیلی و آغاز دور جدید تحریم ها در دو دهه گذشته برای کشور ترکیه افتاد تا رشد چشمگیری در توسعه صنعت چاپ و بسته داشته باشد اکنون به گونه ای بهتر برای ایران مهیا شده است.

استفاده از تجربیات پیشکسوتان این صنعتو بکار گیری مدیران آشنا به موقعیت و اهمیت چاپ و بسته بندی می تواند جمهوری اسلامی ایران را به بلندایی رساند که بیگانگان و فریب خورده ها حتی فکر تهدیدها را در سر نیاورند.


اکنون صنعت چاپ از عدم شناخت متولیان دولتی آن دچار آشفتگی و بحران هایی فراوانی شده است، اما توجه به موقع دولت و مجلس به این صنعت و در این مقطع زمانی می تواند کمک شایانی به توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق ایران 1404 پیش از موعد کند.

 

با نگاهی به توانمندی کنونی این صنعت و بهره گیری از امکانات موجود به این مهم می رسیم که با مدیریت صحیح واستراتژیک می توان علاوه بر تامین نیازداخلی کشور به صنعت چاپ و بسته بندی، صادرات قابل توجه و ارزش افزوده مناسبی از آن بدست آورد.

 

در بره کنونی به راحتی می توان با نگاهی متفاوت از اتفاقات کنونی اینگونه برداشت کرد که بزنگاه کنونی نه تنها تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه می توان با تجهیز و مدیریت توانمندی داخلی و توسعه صنعت چاپ و بسته بندی گامی ارزشمند در راستای توسعه صادرات غیر نفتی برداشت.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 دی 1393