به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

انتقاد اتحادیه‌های سراسری چاپ به انتشار یک خبر

: : :

 

dolat_300_milyard_toman_be_karkhane_choka_komak_kard

 

عضو ستاد مرکزی برگزاری نمایشگاه چاپ ضمن تایید بیانیه اتحادیه‌های چاپ برای درج یک خبر در یکی از خبرگزاری‌ها گفت این خبر نگاه نقادانه نداشته و غرض‌های سیاسی پشت آن بوده است.

 

به گزارش بازار چاپ، در زمان برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی که از 6 تا 9 دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، یکی از خبرگزاری‌ها درباره شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه گزارشی منتشر کرد که با انتقاد ستاد برگزاری و اتحادیه‌های سراسری چاپ مواجه شد.

 

به همین منظور احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان و عضو ستاد مرکزی برگزاری نمایشگاه، روز گذشته در تماسی با خبرگزاری کتاب ایران گفت: رونوشتی از این بیانیه برای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان متولی کتاب و چاپ و خبرگزاری کتاب ایران به عنوان رسانه تخصصی کتاب و نشر ارسال شده است. علاوه بر این همه اتحادیه‌های شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه چاپ و نشر به لحاظ قانونی این خبر را پیگیری خواهند کرد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: این خبرگزاری آورده است که «چرا هیچ وزیری حاضر به قیچی کردن روبان افتتاحیه نمایشگاه نشد؟» این خبرگزاری در عین سیاه نماییِ نبود وزیر در مراسم افتتاحیه، با اشاره‌ای گذرا به موضوع بازدید وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت به همراه همتای تونسی خود، از این مساله بسیار مهم که برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی تهران رخ داده، گذشته است.

 

ابوالحسنی دراین باره گفت: متاسفانه این خبرگزاری با وجود همه نکات مثبت نمایشگاه تنها به مخدوش نشان دادن چند نکته غیر واقعی پرداخته، که باید در این باره پاسخگو باشد. مساله حضور نیافتن وزیر محترم ارشاد در این خبر بزرگ نمایی شده است در حالی که به ما اطلاع دادند که ایشان به دلیل تشکیل یک جلسه ضروری نتوانستند در مراسم افتتاحیه حضور یابند اما در این مراسم دو شخصیت مهم یعنی سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. آیا جایگاه آقای صالحی به عنوان معاون وزیر و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای افتتاح یک رویداد فرهنگی کافی نیست؟

 

در بخش دیگری از این متن که در اختیار ایبنا قرار داده شده آمده است: «تیتر منفی نمای 180 میلیون تومان تنها برای 4 روز» در حالی در خبر این خبرگزاری آمده که ظاهرا این خبرگزاری نمی‌داند که این رقم نه تنها نقطه ضعف محسوب نمی‌شود بلکه نقطه قوت تلقی می‌شود. باز تاکید می‌شود که چاپخانه‌های بزرگ و تولید کنندگان مطرحی همچون آسان پک قزوین، کاغذ پارس، کاغذ اترک، پلیمر سپاهان برای حمایت از نمایشگاه اقدام به خرید غرفه کردند که حضور این همکاران مایه مباهات و افتخار جامعه چاپ و نشر است.

 

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در ادامه گفت: بین‌المللی بودن این نمایشگاه یکی از افتخارات ما بوده است که در این خبر با لفظ چین‌المللی به تمسخر گرفته شده است! این در حالی است که فعالان این عرصه به دلایل مختلف تمایل دارند تا ارتباط بیشتری با همتایان خود در کشور چین داشته باشند تا فعالان صنعت چاپ اروپا. به این معنا که برگزار کنندگان این نمایشگاه تمام اهتمام خود را به کار بسته‌اند تا مخاطبان اصلی نمایشگاه به حداکثر خواسته‌های خود دست یابند.

 

ابوالحسنی گفت: ما از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کنیم و دست چنین نقادانی را می‌فشریم اما در این مورد، احساس ما این بود که غرض نقد نبوده است و مقاصد سیاسی در لفاف آن احساس می‌شود.

 

این بیانیه به امضای اتحادیه لیتوگرافان، صحافان، چاپخانه داران و صادرکنندگان صنعت چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1393