به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برگزاری بزرگداشت «ایرج انواری» در خانه هنرمندان

: : :

 

bargozari_bozorgdashte_iraje_anvari_dar_khaneye_honarmandan

 

این مراسم با همراهی انجمن و جمعی از شاگردان این گرافیست، 19 دی‌ماه 1393 در سالن استاد شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران از ساعت 17:30 تا 19:30 برگزار خواهد شد.

 

به گزارش بازار چاپ، ایرج انواری از دانش‌آموختگان دانشکده‌ی تزیینی در رشته‌ی چاپ و نگارش است که پس از آن در مدرسه «آردکو» پاریس به ادامه تحصیل روی آورد و با گرافیک روز دنیا آشنا شد.

 

سپس در بازگشت به ایران و دانشکده‌ی سابق خود، به امر آموزش پرداخت و طرح دروس قدیمی گرافیک را به روز کرد. او برای هویت‌بخشی به رشته گرافیک و تفکیک هرچه بیشتر آن از رشته نقاشی تلاش کرد و دروسی جدید را مانند ایلوستراسیون (تصویرسازی) و مبانی، به دروس قبلی اضافه کرد.

 

انواری آموزش گرافیک را از حالت دلی و غریزیِ صرف خارج و پژوهش را برای ایجاد مفهوم در طرح، باب کرد. او اولین پروژه تحقیقاتی برای اخذ مدرک لیسانس در رشته گرافیک را با موضوع «سفالینه های لالجین» طرح‌ریزی و به صورت گروهی روی جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی، محیطی و ... آن مطالعه کرد تا از طریق اطلاعات به‌دست آمده به طراحی پوستر، بروشور یا هرگونه کالای تبلیغاتی دیگر بپردازد.

 

از دیگر فعالیت‌های مهم این گرافیست، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی رشته کارشناسی‌ارشد گرافیک است. ایرج انواری در سال 1355 مجددا به فرانسه بازگشت و مشغول تحصیل در دوره دکتری با موضوع «برخوردی نشانه‌شناسانه با خط فارسی» زیر نظر آلژیرداس ژولین گرماس، نشانه‌شناس برجسته لیتوانیایی شد.

 

مراسم بزرگداشت انواری با نمایش جنبی آثار و همچنین فیلم مستندی از زندگیِ این هنرمند تأثیرگذار بر جریان آموزش گرافیک برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: papna.ir


تاریخ انتشار: پنجشنبه, 18 دی 1393