به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

افزایش ظرفیت تولید کاغذ پارس به ۱۰۰ هزار تُن در سال

: : :

 

afzayeshe_zarfyate_tolide_kaghaze_pars_be_sadhezar_ton

 

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس نسبت به افزایش ظرفیت تولید این کارخانه به ۱۰۰ هزار تُن در سال تا پایان سال جاری، ابراز امیدواری کرد.

 

به گزارش بازار چاپ، احمد مقدم مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس با اشاره به سابقه حدوداً ۵۰ ساله کارخانه کاغذ پارس در خوزستان، به تغییراتی که پس از واگذاری این کارخانه به بخش غیردولتی در آن به وجود آمده، اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مدیریت دولتی حاکم بر این کارخانه در بیشتر سال‌های فعالیتش تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی که حدود ۱ سال و نیم قبل اتفاق افتاد، آسیب‌هایی به روند تولید وارد شده بود، ضمن اینکه فرهنگ کارِ خوبی بر کارخانه حاکم نبود.

 

خوشبختانه بعد از واگذاری این کارخانه به بخش غیردولتی، با استفاده از توان بومی و همچنین دانش کارشناسان خارجی از جمله از اتریش، فنلاند، روسیه و برخی کشورهای اروپایی دیگر، نوسازی و بازسازی آن آغاز شد.

 

مقدم درباره تاثیرات نوسازی و بازسازی صورت گرفته در کارخانه کاغذ پارس در ماه‌های اخیر، تاکید کرد: از جهت کمیت، ما با حدود ۲۰۰ درصد افزایش محصول رو به رو شده‌ایم یعنی چیزی حدود ۳ برابر ظرفیت اولیه زمانی که کارخانه را تحویل گرفتیم. ما البته امیدواریم این ظرفیت تا پایان امسال به ۵ برابر میزان اولیه یعنی تولید ۱۰۰ هزار تُن انواع کاغذ در سال افزایش پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: گذشته بر آن ما با مطالعه نیاز بازار، چهار برند جدید را به بازار عرضه کرده‌ایم؛ کاغذ «های فلوت» (یا فلوتینگ یخچالی) که کاربرد آن بیشتر در صنایع یخچالی و عمدتاً در شمال کشور است، کاغذ «دیدرنگ» در حوزه کاغذ تحریر که از جهت بهداشتی برای چشم و قوه بینایی خیلی مفیدتر از کاغذهایی است که سفیدی‌شان بسیار بالاست و انعکاس نور در آنها به چشم آسیب می‌رساند، کاغذ «پال‌پارس» که در حوزه صنایع دستمال کاغذی، گرید جدیدی است و کاغذ «کلین تاچ» در حوزه کاغذهای بهداشتی که تماماً از نیشکر تولید می‌شود و صد در صد بهداشتی است.

 

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذ پارس در پاسخ به این سوال که این کارخانه در حال حاضر قادر به تامین چه میزان از نیاز کلی کشور در حوزه کاغذ است؟، گفت: سهم کاغذ پارس نسبت به زمانی که در اختیار دولت بود، بسیار بیشتر شده و حضور انواع این کاغذ در بازار بسیار پُررنگ‌تر از آن زمان شده است. ما هم در حال افزایش ظرفیت‌ها هستیم و هم اینکه تمام محصولات ما اصطلاحاً «دوستدار طبیعت» (eco-friendly) است و برای تولید تمام انواع کاغذ در کارخانه کاغذ پارس، نیاز نیست هیچ درختی قطع شود و تنها با استفاده از نیشکر، خمیر کاغذ تولید می‌شود.

 

مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که حمایت‌های دولتی را از این گروه بزرگ تولیدی در عرصه تولید کاغذ چطور ارزیابی می‌کنید؟، ضمن تاکید بر این مسئله که شرکت صنایع کاغذ پارس یک سرمایه ملی است و متعلق به شخص خاصی نیست، تاکید کرد: خوشبختانه تا الان حمایت‌های بخش‌های مختلف دولتی از این مجموعه خوب بوده ولی برای رسیدن به خودکفایی، نیاز است که بیشتر از اینها حمایت شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 دی 1393