به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کتاب فروشان تهران و 90% معافیت

: : :

 

آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: طرح «کاربری فرهنگی» که در سال 1388 توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده بود، به تازگی آیین‌نامه اجرایی آن نیز به تصویب این شورا رسیده است و به زودی برای اجرا به شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران  ابلاغ خواهد شد.

 

ketab_forooshane_tehran_va_90_loafiyat_91

 

وی با بیان این‌که کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری از کاربری‌هایی‌اند که شهرداری بر اساس آن‌ها به صدور مجوز ساخت اقدام می‌کند، افزود: در گذشته کتابفروشی‌ها در صورتی تاسیس می‌‌شدند که دارای کاربری تجاری بودند اما با تصویب طرح مذکور برای مشاغل سه‌گانه کتابفروشی، دفاتر نشر و پخش کتاب کاربری فرهنگی ایجاد شد.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در ادامه سخنانش گفت: بر اساس این مصوبه اگر کسی بخواهد ساختمانی بسازد و در آن ساختمان فضایی را به کتابفروشی اختصاص دهد تنها باید عوارض کاربری فرهنگی را پرداخت کند که 10 درصد عوارض تجاری است؛ به عبارت دیگر کسانی که در واحدهای جدید‌الاحداث، کتابفروشی ایجاد کنند، از پرداخت 90 درصد عوارض تجاری معاف خواهند شد.

آموزگار توضیح داد: همچنین بر اساس مصوبه «کاربری فرهنگی» کسانی که به احداث مجتمع‌های تجاری انبوه می‌پردازند، در صورتی که 10 درصد فضای زیر ساخت را به مشاغل کتابفروشی، دفاتر نشر و پخش کتاب اختصاص دهند، ضمن بهره‌مندی از معافیت پرداخت 90 درصد عوارض تجاری، درباره 90 درصد بقیه ساختمان مشمول 10 درصد تخفیف عوارض تجاری نیز خواهند شد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح علاقه‌مندان به شغل‌های کتابفروشی، دفاتر نشر و پخش کتاب می‌توانند در آینده با هزینه کمتری به راه‌اندازی این حرفه‌ها اقدام کنند. همچنین باعث تشویق سازندگان مجتمع‌های تجاری برای اختصاص حداقل 10 درصد مجتمع خود به این مشاغل خواهد شد.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در پایان با بیان این‌که طرح «کاربری فرهنگی» ویژه شهر تهران است، گفت: اجرای طرح مذکور در تمام کشور به تصویب آن در شورای اسلامی شهرهای مختلف بستگی دارد یا این‌که می‌توان لایحه «کاربری فرهنگی» را با هدف تصویب و بهره‌مندی تمام کشور از مزایای این طرح به مجلس تقدیم کرد.

 

منبع:  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391