به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صنف چاپ را به قهقرا بردید /استعفا بدهید

: : :

 

sanate_chap_ra_be_ghahghara_bordid_estefa_bedahid

 

محمد کلاری عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران از رویدادهای درون هیات مدیره این اتحادیه از زمان برکناری رییس پیشین تا کنون و واکنش های اتحادیه های صنفی به برخی از مسایل رخ داده توضیحاتی به بازار چاپ داد.

 

محمد کلاری سخنان خود را اینگونه آغاز کرد که سعی هردونفر ما بر این بود که با تعامل اتحادیه چاپخانه داران تهران به سمت آرامش حرکت کند. به عنوان یک دلسوز صنعت چاپ که بیشتر عمر خود را با این صنعت و بخش صنفی آن همراه بودم خواستم تا کارهای زمین مانده اعضا انجام شود و سامانی به این پراکندگی و گسستگی داده شود.

 

خبرنگاران زیادی لطف کردند و تماس گرفتند جا دارد از همه تشکر کنم، اما بدلیل حفظ و حراست از حق اعضا و دوری از تنش و حاشیه نه من و نه آقای جعفری مصاحبه نکردیم.

 

اما با گذشت زمان هر چه همکاری ما بیشتر می شد اعتلاف سه نفر بسته و بسته تر عمل می کرد و کم کم در مواجه با یک قلعه بسته خود را یافتیم.

 

بطور مثال بعد از تغییرات هیات مدیره از آنها خواستیم که کمیسیون هایی مختلف اتحادیه را تشکیل دهند، در پاسخ گفتند که کمیسیون ها تشکیل شده است!

 

گفتیم برای این کمیسیون ها افراد صاحب صلاحیت انتخاب کنیم، گفتند افراد آن قبلا انتخاب شده اند!

 

گفتیم تغییراتی در هیات مدیره ایجاد شده باید در آنها بازنگری شود پاسخ دادند افراد انتخاب شدند و تغییر ناپذیر هستند! باز برای جلوگیری از تنش از هرگونه مصاحبه پرهیز کردیم.

 

در هیات مدیره کنونی تصمیمات در بیرون گرفته می شود و ما فقط دوهفته یکبار نامه های معمولی را در صورت جلسه مطرح و بایگانی می گردیم و اتحادیه هر روز فشل تر و بی حال تر می شود.

 

ما از خیلی موارد فعالیت بی خبر می مانیم و تنها نامه هایی عمومی در جلسات خوانده می شود و بایگانی می گردد؛ این اتفاق تا زمان دیدار رییس و نایب رییس اتحادیه آقایان مظاهری و پورمند با رییس اتاق اصناف کشور ادامه داشت؛ در این دیدار که بدون اطلاع قبلی ما به عنوان دو عضو هیات مدیره برگزار شد، از علی فاضلی خواسته شد که آقای نیکو سخن به عنوان مشاور ارشد اتحادیه مشغول به فعالیت شود که در پاسخ فاضلی گفته بود: اصلا صلاح نیست، نکنید.

 

و مسئله دوم که مطرح شده بود بحث واگذاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران به اتحادیه چاپخانه داران تهران بود که باز آقای فاضلی پاسخ داده بودند بروید سه اتحادیه باهم کار کنید.

 

ماحصل این دیدار و به نوعی پاسخ آن درخواست ها عملکرد امروز اتحادیه لیتوگراف و صحاف تهران است که بازرسان آنها هر روز در چاپخانه ها مشغول به بازرسی هستند.

 

در جلسه هیات مدیره از نایب رییس اتحادیه آقای مظاهری پرسیدم که چرا اینکار را انجام دادید؟ منتظر عواقب آن باشید که تبعاتش را شما باید پاسخ دهید.

 

آقای مظاهری با مشت گره کرده پاسخ دادند هر کاری که من و رییس اتحادیه بخواهیم انجام می دهیم و به کسی ارتباط ندارد!

 

واقعا متاسفم؛ افرادی که باید پاسخگوی نزدیک به هزار عضو اتحادیه و هزاران دست اندر کار این صنعت باشند اینگونه فکر و تصمیم گیری می کنند.

 

به نوعی باید گفت در این اتحادیه کسی حق سوال کردن ندارد و پاسخ سوال اعضای هیات مدیره مشت خواهد بود!

 

از این نکته غافل نشویم که اتفاقات این روزهای بازرسین اتحادیه ها مورد تایید ما نیست، اما از اقای مظاهری سوال می کنم چرا مشورت نکرده کاری اینچین نابخردانه انجام می دهید؟ مگر ما منتخب صنف نیستیم؟ چراباید کاری از روی قدرت طلبی انجام داد که صدها واحد چاپی در پر کار ترین زمان خود به مشقت و دلهره بیافتند؟

 

متاسفانه اکنون اتحادیه چاپخانه دارن تهران اتحادیه ای فشل و ولنگار است که هیچ کار آمدی و بازدهی برای اعضا خود ندارد و بدتر اینکه فردی با رفتار ناشایست و خودسرانه پیاپی مشکل آفرینی می کند.

 

فردی که با غوغا سالاری همواره سعی کرده اهداف خود را پیش برد و سوال اینجاست که آیا صدها واحد صنفی باید قربانی این رفتار شوند؟ واحد هایی که هرکدام ده ها کارگر و کارمند را در خود جای دادند.

 

آقای مظاهری از ابتدا با مقالاتی چون قلمی و کلمی تا سوزن طلا و آب راگل نکنید تنش آفریدید، چرا بدون تنش کار نمی کنید؟ هدفت شما از این تنش های پیاپی چیست و در پی چه هدف بزرگ تری هستید؟

 

آقای نایب رییس، برخود لازم و واجب می دانم که بشما اخطار دهم با این رفتار و سبک غلطی که در پیش گرفته اید چاپخانه داران را بیشتر از رییس پیش به قهقرا برده اید.

 

مسبب این رفتار اتحادیه لیتوگراف و صحاف شخص شمایید و باید به اهالی محترم چاپخانه دار پاسخگو باشید.

 

آقای مظاهری، آیا شما که در خواست برگزاری نمایشگاه را دارید در توان خود آن را می بینید؟ بسیار برای شما متاسفم که دنیای بسیار کوچکی دارید و در این دنیای کوچک، کوچکتر فکر می کنید.

 

باید بگویم شما توان هیچ کاری را ندارید، این نکته از رفتار اقتصادی شما در تعاونی و اتحادیه کاملا مشخص و مبرهن است، بخاطر صنف استعفا بدهید و بگذارید اعضا آزادانه انتخاب کنند.

 

و سوال آخر من از رییس اتحادیه است، آقای پورمند آیا این همان اتحادیه قدرتمند است که تحویل شما دادم؟؟؟

 

با توجه به قوانین حاکم بر مطبوعات کشور آماده انتشار پاسخ افرادی که در متن نامبرده شده هستیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ

 

تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393