به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تحلیل و بررسی تبلیغ سریالی "Puma"

: : :

 

مهمترین تکنیک به‌کار رفته در این تبلیغ، تکنیک سریالی می­باشد، که روشی از تکرار پیام به شیوه نامکرر است. به بیان دیگر، در هر تبلیغ مفهوم و روش یکسان بوده و تنها ظاهر آن تغییر می‌یابد. برخلاف نظریه دو عاملی که تکرار مکرر پیام را در نهایت موجب افت توجه و درک مخاطب می‌داند، در این تبلیغ توجه بیننده به‌صورت فزاینده و هر بار به شکلی جدید، به سمت مفهوم اصلی پیام معطوف می‌شود.

 

تحلیل و بررسی تبلیغ سریالی "Puma"

 

شیوه جالب توجه دیگر، وام گرفتن گاه و بیگاه از داستانها و روایات آشنا در طراحی تبلیغ می باشد که تحت عنوان Intertextuality نامیده می شود. به طور مثال در تبلیغ فوق، روایت آشنای لاک پشت و خرگوش و یا گرگ و بره، توجه بیننده را جلب می نماید، سپس چشم بیننده به دنبال بقیه ماجرا به کند و کاو تصویر پرداخته و در اینجاست که پیام اصلی به او منتقل می شود.

 

از سوی دیگر، کاربرد نامتجانس حیوانات جاندار در جوار کفش های بی جان که مصنوع دست بشراند، بصورت کاملاً آگاهانه انجام گرفته است که منجر به انعکاس جانداری در کفش ها می شود. از نظر تکنیکی، هنگامی که مجموعه ای از عناصر مختلف، خواه مشابه و همسو و خواه نامشابه و غیرهمسو، در کنار هم قرار داده میشوند، ذهن انسان خصوصیات آنان را در هم آمیخته و از هم باز نمی شناسد و البته خصوصیات از سمت عنصر غالب به درون عنصر دیگر سرریز می شود تا آنجا که آن عنصر نیز در ذهن مخاطب رنگ و بوی عنصر غالب را پیدا می کند (Super Impose). در این نمونه های سریالی، اندک اندک بین کفش ها و حیوانات رابطه خویشاوندی پدید آمده و قدرت، چابکی، اصالت، انعطاف و هر آنچه مربوط به حیوانات است از آن کفش ها نیز میشود.

 

در نهایت استفاده از همه این تکنیک ها موجب درگیری فعال ذهن بیننده با فضای تصاویر می شود به نحوی که شاید ذهن برخی افراد بخش های خیالی را به تصاویر اضافه کند و با تکمیل تصویر، فضاها و مفاهیم مورد علاقه آنان را باز آفرینی نماید. گویی که از دریچه تصویر، از اینجا به جای دیگری نظر می کنند. یعنی آنکه تک تک عناصر مورد تجربه در مجموعه تبلیغات آشنا و همین جایی(Here) می باشد و ترکیب این عناصر با یکدیگر، برروی هم ذهنیت و تصویری را ترسیم می نماید که دیگر همین جایی آشنا نیستند نه آنقدر دور هستند که بیگانه(Other) شوند و نه آشنای کامل که هر روز در همین جا تجربه می کنیم(Here)، بلکه تجربه ای از اینجا ولیکن به گونه ای متفاوت، ناآشنا و جدید است. این همان اینجای دیگر(The other here) می باشد.

 

 

 

منبع: برندتک