به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

زیرِ زمین؛ جایی برای دیده شدن

: : :

 

زیرِ زمین؛ جایی برای دیده شدن

 

ورود تکنولوژی حمل و نقل مترو به ایران و استقبال کم‌نظیر مردم از این وسیله ارتباطی با تردد روزانه 5/3 میلیون مسافر درون شهری و با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهر تهران، بستری مناسب را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات ازطریق ایستگاه‌های مترو فراهم آورده است، هرچند در سایرکشورهای دنیا نیز از مترو بهره‌برداری‌های مختلف و متنوع تبلیغاتی به عمل می‌آورند.

 

بسیاری ازکالاها و خدمات با اشکال و با استفاده از سبک‌های متفاوت در واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو برای معرفی و تبلیغ انتخاب می‌شوند و همه روزه مخاطبان بی‌شماری با اندیشه‌ها وسلایق مختلف بازدیدکنندگان این نوع از اطلاع‌رسانی و تبلیغات هستند و مدت زمان نسبتاً کوتاهی را که در زیر زمین می‌گذرانند، فرصتی برای رویارویی با انواع آگهی‌های متنوع ارائه شده در ایستگاه‌ها و درون واگن‌های قطار پیدا می‌کنند.

 

مهندس جمالی مدیرعامل و صاحب امتیاز شرکت آسانگار که مسولیت اجرای تبلیغات داخل متروی شهر تهران را برعهده دارد، در مورد چگونگی بهره‌گیری از قابلیت‌های تبلیغاتی در فضای مترو گفت: از ابتدای ساخت مترو و ایستگاه‌های آن، نگاهی کاربردی در خصوص بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی آن مد نظر بوده است. چنانچه در حال حاضر به خاطر تعداد میلیونی افرادی که روزانه در مترو تردد می‌کنند نام رسانه مترو را بر آن نهاده اند، رسانه‌ای که باید متفاوت‌تر و با مهندسی زمان و طراحی جذاب به اقناع مخاطب بپردازد. آنچه در بیلبوردهای شهر ارائه می‌شود، از لحاظ شکل و محتوا و نیز قیمت با ایستگاه های مترو و داخل واگن های قطار ها، متفاوت است. مترو رسانه ای سنجیده شده است.

 

زیرِ زمین؛ جایی برای دیده شدن

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه از عمر مترو در ایران زمان زیادی نمی‌گذرد ، اما استفاده از تجربیات سایر کشورها که سال‌ها از آن استفاده کرده‌اند مبنای بسیاری از اقدامات ما قرار گرفته است که به عنوان نمونه می توان از تبلیغات زنده نام برد که امروز در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است و ما نمونه این کار را برای شرکت فومن شیمی انجام دادیم که در یکی از ایستگاه‌ها، افراد باپوشیدن لباس مبدل و اجرای حرکات نمایشی، حشره کش‌های فومن شیمی را تبلیغ کردند، و یا طرح دیگری که به نمایش تصاویر متحرک داخل تونل‌های تاریک انجام شده و یا نمایش تصاویر متحرک و هوشمندانه کف سالن‌های ایستگاه‌ها که مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته است و تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر اشکال تبلیغ بر جای گذاشته است. در واقع مترو فرصتی است که باید با مهندسی زمان و تنوع در تبلیغات بتوانیم بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشیم.

 

بر این اساس با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، اقدام به طراحی و ساخت تابلو های رولینگ کردیم که در مدت 30 ثانیه حدود 10 تصویر متفاوت با تغییر رول‌ها به طول همزمان پخش می‌کند، و این امکان را به ما می‌دهد تا در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به مسافران درون شهری پیام خود را ارائه نماییم.

 

مهندس جمالی بااشاره به سایر نو‌آوری‌ها در تبلیغات داخل مترو گفت: اجرای پروژه‌های متنوع نظیر ایجاد دستگاه‌های اتوماتیک فروش و همچنین در نظر گرفتن غرفه فروش و نمایش محصولات با قیمت مناسب از جمله دیگر کارهایی است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به‌ نوعی به نفع تولیدکننده نیز می‌باشد که ضمن تبلیغ حضوری محصول، امکان فروش نیز مهیا می‌شود. همچنین برای اولین بار تبلیغات تخصصی را در مترو پایه‌ریزی کردیم.

 

به عنوان نمونه در واگن های مخصوص بانوان اجناس و کالاهایی که به هر دلیلی برای تبلیغ در سایر حوزه‌ها محدودیتی داشته یا تمایلی نبوده، اقدام به معرفی و تبلیغ آن کالا و خدمات نمودیم. این اقدام نیز مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که نقش طراحی مناسب و تاثیرگذار تبلیغ را در فضای مترو چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: داشتن نگاه متفاوت برندها و سازمان‌ها در فضای مترو امری بدیهی است حتی برخی تولیدکنندگان بعد از انجام تبلیغ به شکلی میزان مشارکت و استقبال مخاطبان را از نحوه تبلیغ خود مورد ارزیابی قرار می‌دهند. به عنوان نمونه با راه‌اندازی مسابقه پیامکی این کار تحقق پیدا کرده است مثلا شرکت تولیدی مانا در خصوص دستور پخت غذا، این مشارکت را مورد ارزیابی قرار داد که این اقدام توجه مردم به آگهی مورد نظر و نیز تاثیرگذاری متفاوت آن را نشان داده است.

 

مدیرعامل شرکت آسانگار با بیان اینکه با نگاهی متفاوت برای طراحی اشکال مختلف تبلیغ و نیز تحقیقات در حوزه‌های مختلف و تطابق آن با فرهنگ عمومی اقدام به اجرای پروژه‌های مختلف تبلیغاتی می‌نماییم، گفت: حتی دربرخی موارد به طور آزمایشی طرح‌هایی را اجرا می‌کنیم.

 

او معتقد است، محدودیت‌های مالی شرکت ها بواسطه شرایط اقتصادی، تاثیر زیادی بر میزان آگهی‌های مترو داشته است و حمایت از تولیدات داخلی، امسال سمت و سوی آگهی‌ها را به مصرف بیشتر کالاهای ایرانی سوق داده است.

 

 

 

 

 

 

منبع: ام بی ای نیوز