به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

افزایش تولید با جلوگیری از استپ های ماشین/ قرقره های روی نورد آج دار و مکنده های پیش بر

: : :

 

afzayeshe_tolid_ba_jologiri_az_estephaye_mashin_ghergherehaye_roye_navard_ajdar_makandehaye_pishtar

 

صنعت چاپ ایران متاسفانه به دلیل حضور برخی سودجو و فرصت طلب در بخش های مختلف هماره ضربه های کوچک و بزرگی خورده که با نگاه بلند مدت آثار سوء آن را می توان در افت و ورشکستگی گروهی از چاپخانه داران ملاحظه کرد، یکی از مکانیک های باسابقه این صنعت اقدام به انتشار اطلاعات بسیار ارزشمندی در استای تامین و نگهداری ماشین آلات این صنعت در فضای مجازی نموده که توسط بازار چاپ جمع آوری و اطلاع رسانی می شود.

 

دوستان گرامی چاپخانه دار برخی از کارها یا تعمیراتی که تقریبا اکثر دستگاه ها در چاپخانه ها نیاز دارند و بر طرف کردن آنها هم هزینه بسیار کمی دارد تعجب می کنم که چرا تا این حد مورد کم توجهی قرار می گیرد.

 

خیاطی می گفت: که اگر نخ چرخ خیاطی پاره نشود خیاط خیلی زود میلیونر می شوند! با توجه به مبلغ می شود حدس زد که این حرف به سالیان دور مربوط می شود.

 

گاهی فکر می کنم ماشین چاپ اگر استپ نداشته باشد مطمئنا می تواند در مقدار تولید بسیار موثر باشد.

 

دلایل استپ بی خود ماشین بسیارند ولی بیش از همه به آپارات و قرقره های روی نورد آج دار و مکنده های پیش بر یا همان فوتک های حمال مربوط می شود.

 

اکثر این خرابی ها نیز به بوشهای فوتک حمال و بوشهای قرقره های روی نورد مربوط می شود وقتی بوش فابریک هر کدام از اینها حدود ده هزار تومان است و تعویض آنها نیز کمتر از دو دقیقه وقت می برد چرا باید صبر کرد.

 

به عنوان یک مکانیک وقتی به منبعی دست یافتم که چنین بوشهایی را دارد تقریبا موجودی طرف را خریدم تا پس از سرویسی این بوشهای را حتی به عنوان کادو هم شده عوض کنم که اپراتور یکی دو سال از شر استپ های بیهوده خلاص شوند.

 

تا پس از سرویس این بوش ها را سر نورد های بالایی آب در ماشین هایی که از سیستم پارچه نورد آب استفاده می کنند اکثر ماشینها از این بوشه در آنها خبری نیست چون که کاملا خورده شده اند و تمام شدند!

 

درحال سرویس یک دستگاه 4.5 ورقی دو رنگ بودم هر 4 بوش مربوط به سر نوردها را عوض کردم خود اپراتور هم تمام بوشهای قرقره های آپارات را عوض کرد شاید ده یا دوازده عدد شد، دو عدد بوش فوتک های حمال را عوض می کنم مجموعه تمامی این بوش ها صد هزار تومان شاید نشود، ولی باعث می شود که دستگاه حتی یک سال مثل ماشین نو کاغذ بیاورد.

 

بد نیست بدانید وقتی همین مقدار بوش بتواند از 30 تا 40 استپ ناخواسته جلویی کند خودش یعنی یک فرم چاپ اضافه تر در روز یا تنظیم تایم آپارات نسبت به نورد آج دار و نسبت به سنجاق در مجموع 5 دقیقه بیشتر وقت نمی خواهد چرا یک ماشینچی تا این حد از استپ های بیجا عصبی شود.

 

 

 

منبع: papna.ir

 

 

 

گروه تلگرامی بازار چاپ