به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

: : :

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری دو روزه به شهر قم ضمن بازدید از شهرک چاپ قم از چند برنامه فرهنگی بازدید کرد و همزمان نمایشگاه کتاب استانی این شهر را هم افتتاح کرد.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از ایبنا، در این دیدار که احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ و چند نفر از اعضای شورای سیاستگذاری صنعت چاپ هم وی را همراهی می کردند ، بخش‌های مختلف شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم مورد بازدید هیات قرار گرفت و  پس از آشنایی با روند اجرای طرح‌های مربوط به آن، نشستی با مسوولان و متولیان برپایی این شهرک برپا شد.

 

اسماعیلی در این نشست گفت: ما باید در حوزه چاپ و نشر به‌ ویژه کتاب، اصول مشتری‌مداری را رعایت کنیم؛ به این معنا که نه تنها در محتوای کتاب ها بلکه در شکل ظاهری، بسته‌بندی و تصویرگری آن‌ها نیز مطابق با سلایق و نیاز نسل جوان عمل کنیم .

 

وی بر استفاده از شیوه‌های جذاب در تولید و ارایه محتوا تاکید کرد و گفت: شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم می‌تواند با بهره‌مندی از تکنولوژی روز، موثرترین گام‌ها را در راستای تولید محتوای خوب بردارد .

 

مصطفی آمره، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم هم در این نشست گفت: شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم با رویکرد فرهنگی پایه‌گذاری شده است و از سال 1389 نیز آماده واگذاری به واحدهای چاپ است. در نظر داریم در فاز نخست، ابتدا واحدهای چاپی که از توان مالی و اجرایی بالایی برخوردارند، در این شهرک مستقر شوند .

 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: از ابتدای طراحی این شهرک، با بخش خصوصی همراه بودیم و با تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب نظران صنعت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایده ها را مطرح و سپس ایده‌ها را به برنامه تبدیل کردیم .

 

آمره افزود: در طراحی شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم کوشیدیم تا نیازهای چاپ و نشر کشور دیده شوند تا در آینده دچار مشکل نشویم. 40 هکتار از این شهرک به امور فرهنگی اختصاص دارد که امیدوارم در این بخش، از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ورود و تصمیم‌گیری درباره مسایل فرهنگی این شهرک محروم نباشیم .

 

جعفر فرشچی، سرپرست سابق شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز در این مراسم از آماده بودن اکثر زیرساخت‌های شهرک صنعتی چاپ و نشر استان قم خبر داد و گفت: می کوشیم طراحی نمای این شهرک به گونه‌ای باشد که آثاری از معماری اسلامی در آن دیده شود. چهارده باب ائمه معصومین(ع) در این شهرک در نظر گرفته شده که با معماری اسلامی ساخته خواهند شد .

 

وی با اشاره به ضرورت آموزش در حوزه چاپ و نشر و این‌که آموزش جزء لاینفک کار این شهرک به شمار می‌آید، اظهار کرد: برای شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم ،راه‌اندازی دانشگاه چاپ و نشر، نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتب اسلامی، پارک اسلامی و سالن همایش‌های اسلامی را پیش‌بینی کردیم .

 

فرشچی با بیان این که در هیچ جای دنیا چنین شهرکی وجود ندارد که توانایی تمرکز چاپخانه‌ها را در خود داشته باشد، توضیح داد: از سایر استان‌ها و حتی برخی کشورها متقاضی برای احداث چاپخانه در این شهرک وجود دارد اما ما در حال حاضر اولویت را به چاپخانه‌های استان قم داده‌ایم .

 

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه دیگری از بخش‌های مختلف مجتمع ناشران استان قم دیدار کرد. وی در این بازدید فعالیت‌های مربوط به مجتمع ناشران استان قم را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگ تشیع مثبت دانست و اظهار کرد: با وجود توسعه فناوری و گستردگی علم روز، کتاب همچنان از جایگاه والایی در تقویت فرهنگ جامعه برخوردار است. به‌ یقین هیچ تکنولوژی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد .

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : راه‌اندازی مجتمع ناشران استان قم کار بسیار خوبی است. بنابراین، باید حمایت و اطلاع‌رسانی شود و همچنین از تمام ظرفیت‌های ممکن برای بهره برداری از آن استفاده شود .

 

اسماعیلی در نشست دیگری که جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و همچنین اعضای شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم حضور داشتند در نشستی دوستانه با مدیران و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین رییس و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران استان قم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به بحث و مذاکره پرداختند .

 

در ابتدای این نشست مدیران و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین رییس و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران استان قم مشکلات و موانع موجود در مسیر صنعت چاپ و نشر استان قم به عنوان مهم‌ترین و موثرترین استان برای ترویج فرهنگ تشیع در جهان را مطرح کردند و خواستار رفع آن‌ها با هدف توسعه صنعت نشر این استان شدند .

 

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که با تمام قوا در تلاشیم تا مشکلات صنعت چاپ و نشر کشور را حل کنیم، اظهار کرد: نشر ایران در منطقه رتبه نخست و در جهان رتبه دهم را دارد. سالانه حدود 69 هزار عنوان کتاب تولید می‌شود البته نباید به این مقدار از آمار اکتفا کرد و باید بکوشیم تا آن را ارتقا دهیم .

 

اسماعیلی ادامه داد : آمارهای موسسه خانه کتاب بیانگر این مطلب‌اند که با وجود تحریم ها و مشکلات دیگر، نشر کشور از وضعیت خوبی برخوردار است. در طول 10 ماهه سال 1390، بیش از 52 هزار عنوان کتاب و در 10 ماهه سال 1391 بیش از 48 هزار کتاب تولید و منتشر شده‌اند . همچنین حدود 40 هزار نسخه کتاب در تهران و بیش از 12 هزار نسخه در شهرستان منتشر شده است .

 

اسماعیلی با بیان این‌که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌رغم خرید کتاب های ارزشمند با هدف حمایت از ناشران، سالانه 220 تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگی منعقد می‌کند، افزود: این معاونت هر جا احساس کند که حرکت مثبت در راستای تولید فاخر و ارزشمند در حال انجام است، از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد .

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر «ضرورت راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره کتاب» راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر شهاب استان قم را حرکتی موثر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و خواستار عملیاتی شدن سریع طرح‌های مربوط به این شهرک شد .

 

اسماعیلی عنوان کرد: باید تلاش کنیم همانطور که به بازیگران و سایر هنرمندان درجه هنری داده می‌شود، چاپخانه‌داران و ناشران را نیز به عنوان هنرمند معرفی کنیم تا به آن ها نیز درجه هنری داده شود و زمینه‌های بهره‌مندی آن‌ها از صندوق حمایت از هنرمندان را فراهم کنیم .

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی از شهرک چاپ و مجتمع ناشران قم

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایبنا

تاریخ انتشار: شنبه, 07 بهمن 1391